Photo ofVilajuïga-Dolmen de la Vinya del Rei-Dolmen de les Vinyes Mortes-Santa Helena-Dolmen de la Palera-Dolmen de la Carena Photo ofVilajuïga-Dolmen de la Vinya del Rei-Dolmen de les Vinyes Mortes-Santa Helena-Dolmen de la Palera-Dolmen de la Carena Photo ofVilajuïga-Dolmen de la Vinya del Rei-Dolmen de les Vinyes Mortes-Santa Helena-Dolmen de la Palera-Dolmen de la Carena

July 2, 2020
July 2020

near Canyelles, Catalunya (España)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Vilajuïga.

Anirem per la carretera de Vilajuïga al Port de la Selva. Un kilòmetre aproximadament després de sortir de Vilajuïga, per la cara de sud-est, trobem un petit aparcament d'on surten dues pistes forestals.
Anirem per la que marxa més al sud-est, fins que esdevé camí (senyalització de pintura groga) que seguirem tot pujant fins trobar una cruïlla. Aquí anirem pel camí que marxa al nord-est, tot creuant el petit Rec per anar a veure el Dolmen de la Vinya del Rei.
Un cop visitat retornarem a la cruïlla i seguirem pujant pel camí (té un barrat). Un tros més amunt ens retrobarem amb la pintura groga i el Dolmen del Barranc (casi no es veu, està per la cara sud a sota del pal indicatiu). Seguirem pujant fins trobar la cruïlla del Dolmen Caigut I. Anirem a visitar-lo (situat per la cara nord, com uns cent metres) i retornarem.
Seguirem pujant fins trobar una nova cruïlla. Per la cara nord marxa el camí que va a trobar la carretera i el els Dòlmens de la Carena que vàrem a la tornada. Nosaltres anirem per el que marxa a Llevant. Entremig dels dos camins i per la cara nord, tenim el Dolmen Caigut II.
Seguirem, pel camí de Llevant que passa pel costat del Puig de l'Home. En arribar uns metres abans de la carretera, trobem el dolmen restaurat de les Vinyes Mortes I. Aquí continuarem per un camí que baixa una mica en direcció sud a trobar el Dolmen de les Vinyes Mortes II.
Un cop visitat, anirem pel camí que marxa a Llevant. Poc després trobem per la cara nord una barraca, i tot seguit arribem a la carretera, on continuarem pel camí que la ressegueix i que ens portarà a trobar el Dolmen del Bosc de la Margalla i més endavant la casa del Mas Ventós (senyalització groga).
D'aquí seguint el camí senyalitzat, anirem a pujar a l'Ermita de Santa Helena (té molt bones vistes sobre la marina). Tot seguint el camí, baixarem al gran aparcament de la cara nord. El creuarem i també la carretera que baixa al Port de la Selva. A uns cinquanta metres de la carretera i per la cara nord trobem el Dolmen de la Palera o Pallera.
Continuarem per la pista que marxa al nord (estem sobre el GR), fins trobar una cruïlla. Aquí deixarem el GR per seguir la pista que marxa al sud, per portar nos a una clapada d' arbres, on trobem la Font dels Arbres. Aquí anirem per la pista que marxa al nord-oest i que ens portarà a les runes de la casa de Margall. La creuarem i anirem per la pista que puja a trobar la carretera.
Per la cara nord, tenim el camí (pintura groga) que volta el Puig Margall, per portar nos a trobar primer les Inscultures del Puig Margall i a sota el Dolmen del Puig Margall. Continuarem baixant pel camí a trobar de nou la carretera fins el revolt de la carena (pal indicatiu).
Aquí trobem unes Inscultures gravades a les grans pedres i dos camins. Per la cara sud, marxa el camí que porta a trobar el Dolmen Caigut II, que hem visitat a la pujada. Nosaltres agafarem el que baixa en direcció a Ponent. En la baixada trobarem els Dòlmens de la Carena, el de la Talaia, el de les Ruïnes i el del Garrollar.
Al costat del Dolmen del Garrollar marxa el camí en direcció sud que va a trobar el Dolmen de la Vinya del Rei. Nosaltres seguirem baixant pel que venim seguint (té un barrat) que ens portarà a trobar el camí de l'anada, que desférem fins el punt de sortida.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Alt Empordà Oriental.

Dolmen Vinya del Rei

Dolmen del Garrollar

• Photo of Carcucut
    Carcucut Oct 6, 2020

De fet hem fet únicament la mitat de la ruta per falta de temps. Hem arribat fins el Dolmen Caigut II i de alla em empalmat amb la ruta de tornada. La pujada te algun tram de brincadeta, al menys per la nostre edat (mes de 70 ans)

Vistas magnifiques i dolmens que val la pena veure