Vilablareix - El Perelló, el Marroc, Sant Roc, Estanyol i Aiguaviva

Photo ofVilablareix - El Perelló, el Marroc, Sant Roc, Estanyol i Aiguaviva Photo ofVilablareix - El Perelló, el Marroc, Sant Roc, Estanyol i Aiguaviva Photo ofVilablareix - El Perelló, el Marroc, Sant Roc, Estanyol i Aiguaviva

December 15, 2022
November 2022

near El Perelló, Catalunya (España)

Comencem a Vilablareix/el Perelló, en un parc infantil. Pel costat dreta de la riera iniciem la ruta. Un cop hem travessat l'autopista (AP-7) ens endinsem a un bosc de ribera tot seguint el rierol que és el Marroc. Passant per sota de la carretera (GIV-5332), seguirem al bell costat d'aquest, fins a arribar al molí de Can Xapes, que queda amagat entre la vegetació. Aquest tram es feixuc i a vegades s'ha de caminar per la llera del riu, l'entorn és feixuc. Passem una resclosa d'aigua i enfilem cap a l'ermita de Sant Roc, on dos xiprers i una gran esplanada ens esperen. Baixant trobem l'antic mas de Can Vilosa. Caminem durant dos kilòmetres i girem en un trencant a la dreta seguint un rec. Aquest lloc és visualment espectacular. Passem per una escala de metall i explorem el rierol i tornem enrrere. Més endavant el camí que seguim està tallat per la vegetació. Així que en el kilòmetre set, girem a la esquerre i travessem el rec seguint les petjades dels senglars i per una forta pujada pel talús amb arbres sortim a l'Estanyol. És recomanable buscar una ruta alternativa. El tram per arribar a l'Estanyol és complicat i sense camí.

A l'Estanyol visitem l'església de Sant Andreu i retornem passant per Can Puig-Oriol, fins a arribar a Aiguaviva. Seguim pel bosc a l'altre costat del Marroc, deixant a la dreta el Mas Aliu. Arribats a la carretera (GIV-5332) el camí és el mateix.
Castellano:
Empezamos en Vilablareix/el Perelló, en un parque infantil. Por el lado derecha de la riera iniciamos la ruta. Una vez hemos atravesado la autopista (AP-7) nos adentramos en un bosque de ribera siguiendo el riachuelo que es Marruecos. Pasando por debajo de la carretera (GIV-5332), seguiremos al bello lado de este, hasta llegar al molino de Can Xapes, que queda escondido entre la vegetación. Este tramo se pesado y a veces se tiene que andar por el cauce del río, el entorno es pesado. Pasamos una esclusa de agua y nos dirigimos hacia la ermita de Sant Roc, donde dos cipreses y una gran explanada nos esperan. Bajando encontramos el antiguo cortijo de Can Vilosa. Andamos durante dos kilómetros y giramos en un rompiente a la derecha siguiendo una reguera. Este lugar visualmente es espectacular. Pasamos por una escalera de metal y exploramos el riachuelo y volvemos atrás. Más adelante el camino que seguimos está cortado por la vegetación. Así que en el kilómetro siete, giramos a la izquierda y atravesamos la reguera siguiendo las huellas de los jabalíes y por una fuerte subida por el talud con árboles, salimos al Estanyol. Es recomendable buscar una ruta alternativa. El tramo para llegar al Estanyol es complicado y sin camino.

En Estanyol visitamos la iglesia de San Andreu y devolvemos pasando por Can Puig-Oriol, hasta llegar a Aiguaviva. Seguimos por el bosque al otro lado del Marruecos, dejando a la derecha el Mas Aliu. Llegados a la carretera (GIV-5332) el camino es el mismo.

PictographPark Altitude 314 ft

PictographReligious site Altitude 512 ft

Vistes d'Aiguaviva

Forta pujada pel talús

Esquerra, seguint les petjades dels senglars