Vila-real al Salt del riu Sec

-224 ft
March 8, 2019
February 2019

near Vila-real, Valencia (España)

Passejada llarga des de Vila-real fins a la ratlla de Betxí i tornada pel riu Sec i el barranc de Ràtils passant pel Salt i els Arquets. Entrant finalment a Vila-real per la sèquia major sobirana. La camindada intenta evitar l'asfalt i, de fet, la major part del recorregut és per camins de terra.
La ruta comença pel camí d'Artana fins que ix del nucli urbà pròpiament dit. Ací trenca a la dreta per la carretereta de la Muerte que travessant porta al camí de servei de l'Autopista. Per la vora de l'Autopista s'adreça al mas de Latorre (ara un restaurant) i baixa a buscar el barranc d'Espasers passant per sota l'autopista. De l'altra banda de la pista travessa per un rocam i pel marge entre camps de tarongers fins a la sènia de san Benito i continua per la Travessa de Cella desviant-se cap a l'antiga sènia de Cella (de la qual només queden quatre parets). Travessa entre marges d'horts de tarongers per arribar al barranc de Ràtils i, travessant-lo, enllaça amb un entrador que aboca a la carretereta del Pinet. Abandonant la carretereta del Pinet continua per una carretereta que enllaça amb la de la Carrasca que segueix cap al Salt. Abandona la carretereta de la Carrasca seguint pel camí dels Frares (ací de terra) a buscar la ratlla de Betxí que segueix cap al riu Sec.
A l'arribar al riu Sec el segueix avall passant pel Salt i pel final del camí de la Masà dels Flares. Des d'ací continua per vora riu primer i més tard per dins del riu cap al camí Artana. Travessa el camí Artana i continua per la vora dreta del riu primer, i l'esquerra després, fins al camí de la Masà del Palleter. Segueix el camí de la Masà del Palleter fins al barranc de Ràtils on l'abandona i segueix barranc avall travessant l'autopista per baix, el camí la Carretera i visitant el pont dels Arquets fins al sifó que la sèquia Major passa el barranc. Des d'ací només queda seguir el caixer de la sèquia per a retornar a Vila-real

PictographWaterfall Altitude 197 ft

el salt

PictographIntersection Altitude 141 ft

cami masada del palleter

Esquerra.

PictographRiver Altitude 131 ft

barranc de ratils

Dreta per dins del barranc