Vierves-sur-Viroin. “Les Crètes - Robertsart” (geel kruis)

Photo ofVierves-sur-Viroin. “Les Crètes - Robertsart” (geel kruis) Photo ofVierves-sur-Viroin. “Les Crètes - Robertsart” (geel kruis) Photo ofVierves-sur-Viroin. “Les Crètes - Robertsart” (geel kruis)

August 22, 2023
August 2023

near Vierves-sur-Viroin, Wallonia (Belgique)

Het eerste (wat verdoken) pad naar links, met een prachtig uitzichtspunt op Vierves, is een mooi begin van de wandeling. Maar daarna volgt gedurende een paar kilometers een saaie klim over een breed grindpad. Boven is het ontspannen wandelen op een bospad. Daarna een weinig opwindende lange afdaling naar Olloy, opnieuw over een breed grindpad. In Olloy liet de bewegwijzering het afweten en nam ik een voetweg die een ommetje bleek te zijn. Je moet alleszins langs de kerk. De Viroin en de grote weg over en steil een asfaltje op. Het is dan ontspannen wandelen op een plateau met wijds uitzicht. Via een mooi pad ga je langs de Roche Madou naar de grote weg en verder langs een kronkelpad naar Vierves met een mooi zicht op het kasteel. Aangename wandeling maar omwille van het lange stuk saaie grindweg niet echt voor herhaling vatbaar.