Vidrà Puig Cubell

November 21, 2023
November 2023

near Vidrà, Catalunya (España)

Ruta circular des de Vidrà passant per:
- Roure De La Creu De L'Arç (0.4 km)
- Collet de la Fenaiola (2.4 km)
- Bauma de la Vila (3.3 km)
- Collet de Sant Tomàs (7.0 km)
- Puig Cubell (7.7 km)
- Faig de Can Font (9.8 km)
- Santa Llúcia de Ciuret (11.1 km)
- Salt de la Presa (12.8 km)

Excursió feta el dia 11/11/2023.
Deixem el cotxe a la plaça de Vidrà, anem cap el majestuós Roure de la Creu de l'Arç ja al final del poble, aquí anem a la dreta i ja el wp1, on hi ha un rètol indicador, tirem avall en forta baixada, al wp3 creuem el riu Ges i ja comencem a pujar, primer per una perduda pista i després per un sender. Som al Collet de Feneiola, hem de seguir amunt cap a l'Hort de Getsemani. El camí puja fort, arribem al trencant de la Balma de la Vila, val la pena arribar-hi. Seguim camí i al cap de pocs metres, wp8 hem de tirar dreta amunt sense camí definit, si mireu bé s'endevina camí, però només això. arribem al wp9 on hi ha un abeurador sense aigua, hem de tornar uns metres per enllaçar amb el camí, wp10 Font de l'Obi sense aigua, aquí creuem el prat el Torrent dels Aigols (sense ni gota d'aigua) i ja tirem amunt per un mal corriol. collet del Mig, som a la carena, tenim el Platraver i la casa sota nostre, hem de seguir-la , direcció Nord, el camí està molt difuminat, arribem al Collet de Sant Tomàs, s'ha de travessar la tanca, jo no vaig ser capaç de trobar un pas, vaig passar per sota, com es veu a la foto. A mesura que anem pujant comencem a trobar marques de color blau que ens portant al cim, curiosa la escala feta de troncs que hi ha just abans de arribar-hi. Puig Cubell, tot i la seva discreta altitud té molt bones vistes a 360graus. Per baixar o fem pel cantó Nord seguint marques blaves, hi ha un parrell de punts que trobem unes grapes de ferro per facilitar el pas, molt fàcil. Un cop al pla de la carena, al wp14, hem de tirar prat avall, sense camí definit, per anar a enllaçar amb pista que ens portarà fins a Ciuret. Com a curiositats el Faig monumental de Can Font, que està tallat i el pas del meridià de París que passa pel wp17.
Ciuret, llogarret amb encant, on hi ha més d'una casa de turisme rural, després de fer-hi una petita visita, seguim carretera avall direcció Vidrà, fen una petita drecera al wp21.