Vidrà, bauma de les Lloses, mas i auró de les Lloses

Photo ofVidrà, bauma de les Lloses, mas i auró de les Lloses Photo ofVidrà, bauma de les Lloses, mas i auró de les Lloses Photo ofVidrà, bauma de les Lloses, mas i auró de les Lloses

December 16, 2023
December 2023

near Vidrà, Catalunya (España)

Sortim amb cotxe de Vidrà en direcció a Ciuret. Al segon trencant a màm dreta, girem cap a mas Casademunt. Aparquem just després del riu i del pas canadenc. Marxem a peu per la carretera emporlanada que serpenteja amunt. En un revolt pronunciat on el portland està força descomport, busquem un corriol a mà dreta que, en 70 mts ens duu a la bauma de les Lloses. Avui no hi salta l'aigua del torrent per sobre, degut a l'escassesa d'aigua. Un cop aquí podem fer dues coses. O bé retornar a la carretera emporlanada i anar seguint amunt fins al trencant de Les Lloses, o bé seguir per un marcat corriol a la nostra dreta que ens durà de dret a la casa de les Lloses. Ara està un xic embardissat (mirarem de solucionar-ho aviat). Just després d'un roure ajagut enmig del camí, cal vorejar-lo per l'esquerra i agafar un corriol que puja amunt cap a l'esquerra com si reculéssim una mica. El corriol va pujant i cal triar el més fressat fins arribar a dalt d'un pla, on només de sortir, veurem la casa de les Lloses just davant nostre. Ara, ens dirigirem cap a una pista herbada però visible, que seguirem cap a la dreta. Anem cap a una gran prada que es decanta cap al poble de Vidrà. Ens dirigim cap a la Torre elèctrica per gaudir de les vistes, en totes direccions. Després ens encaminem cap a l'enorme auró, ara despullat, però que a la primavera i tardor fa goig de veure. Anem resseguint la prada fins arribar al turonet de la part superior, que ens ofereix bones vistes, ara de la casa de Casademunt, Cubell i Miralles, cap a l'Est.
Retornem a la casa de les Lloses i seguim cap a la pista que hem abandonat quan hem anat a la bauma. Ara la seguim avall, cap a l'esquerra i anem baixant fins a retrobar el vehicle.
Bonica ruta matinal, que permet gaudir de bones vistes en poc tros i poca estona.

PictographCave Altitude 3,203 ft

Bauma de les Lloses

Casa de les Lloses

Photo ofVistes de Vidrà, pg Castellar, la Talaia, Portelletes, palou Xic, Pg Palou, el Pujol, Pg Abric Photo ofVistes de Vidrà, pg Castellar, la Talaia, Portelletes, palou Xic, Pg Palou, el Pujol, Pg Abric