Vidojevica

March 15, 2021
March 2021

near Beli Kamen, Central Serbia (Serbia)

13. mart 2021.
Vidojevica

Uspon smo započeli nakon šest i po sati vožnje minibusom od Subotice do prevoja Beli kamen. Makadamski put, nešto raskvašeniji nego što sam ja zamišljao da će biti, vodio nas je do vrha planine Vidojevice, tek oko 200 metara uspona na oko 2 i po km staze putem, postoji prečica kroz šumu koja skraćuje dužinu staze na oko 1,7 km ali s obzirom na to da je bilo dosta mokrog snega a da pre nas nije niko gazio stazom odluka je bila da se hoda putem.
Vrh je označen tablama Topličke transverzale, pored vrha je Astronomska opservatorija, dežurni u opservatoriji Petar nas je sačekao i u par reči nam približio rad ove stanice.

Sa vrha smo krenuli najpre istim putem nadole do prve raskrsnice, tu smo se odvojili na stazu prekrivenu neugaženim snegom, s obzirom da divan dan odlučili smo da još sat i po, dva provedemo na planini, da hodamo u pravcu sela Vidovača gde bismo izbili na asfaltni put i sačekali naš minibus. S obzirom na n eugaženi i mokri sneg kretanje nije bilo baš opušteno, bilo je proklizavanja, bilo je upadanja u vodu ispod snega, noge su već bile mokre (meni, naravno jer sam krenuo u trejl patikama) ali je uživanje bilo beskonačno. Na delu staze smo odluči krenuti preko livade i brda pa nadole nasumice ciljajući put koji se video nekih 500 metara dalje i 100 metara niže, iako postoji put kojim se bez problema stiže na ciljano mesto. Izbijanjem na asfaltni put sve je bilo lakše a s obzirom i na nižu nadmorsku visinu i snega je bilo sve manje.

Minibusom smo se spustili u Prokuplje, pronašli smeštaj i nakon toga krenuli u obilazak grada, najpre na tvrđavu Hisar a zatim i u obilazak samog grada.

asfaltni put

Astronomska opservatorija

Bandera (1155)

Beli kamen, prevoj odakle se krece na uspon

226 i Cesta

izlazak na put Prokuplje-Beli kamen

Kruskovo brdo (1006)

Kruskovo Brdo (1006)

Levo, markirana staza za vrh

Broad-Leaved Forest

preko brda, delom nema staze

rampa, opservatorija Vidojevica

raskrsnica ispod vrha Vidojevice

raskrsnica, odvajanje ka Rgajskoj planini

selo Vidovaca

staza kojom se vracamo na pravi put