Veteranos des de Viadós

August 28, 2014
August 2014

near Gistaín, Aragón (España)

(23-08-2014) Des de San Juan de Plan agafem una pista en bon estat, apta per a turismes, però amb algun tros bastant estreta, fins al refugi de Viadós, on aparquem al costat de la pista, en llocs que s'eixampla una mica.

Comencem i seguim el GR 11, deixem el refugi a la nostra esquerra que queda una mica enfilat, passem pel mig de les granges i una mica després trobem el desviament a la dreta, GR 11.2 que va al refugi Angel Orús.

Nosaltres seguim el GR 11 que va pujant força suau, fins a la cabana d'Añes Cruces, on creuem els dos torrents per unes palanques de fusta. (el sender no passa per la cabana, cal anar-hi expressament)

Aqui el camí es torna més costerut fins al port de Chistau, on deixem el GR 11 que continua cap al refugi d'Estós.

A partir d'aquí seguim sempre un camí de cara amunt marcat amb fites, que passa al costat d'uns estanys i puja a la collada Negra, on comença la cresta fins al cim del pic Veteranos.

Érem la iaia Montse, en Pere i l'avi Pep, que tornem pel mateix camí.
Total temps caminant 7h 25m

Cresta

Veteranos

• virutasfq Jul 30, 2017

Se ruega, por respeto, y sólo con la intención de entenderlo se escriba en castellano. Gracias

• Photo of avipep
    avipep Jul 30, 2017

No és mi deseo faltarle el respeto a nadie y con la traducción al castellano como usted me ha pedido, le agradeceria que dejemos cerrado el tema.

(23-08-2014) Desde San Juan de Plan cogemos una pista en buen estado, apta para turismos, pero con algún trozo bastante estrecha. Aparcamos un poco antes del refugio de Viadós, aprovechando un ensanche de la pista.

Empezamos y seguimos el GR 11, dejamos el refugio arriba y a nuestra izquierda, pasamos por el medio de las granjas y un poco después encontramos el desvío a la derecha, GR 11.2 que va al refugio Angel Orús.

Nosotros seguimos el GR 11 que va subiendo bastante suave, hasta la cabaña de Añes Cruces, donde cruzamos los dos torrentes por unas palancas de madera. (El sendero no pasa por la cabaña, hay que ir expresamente)

Aqui el camino se vuelve más empinado hasta el puerto de Chistau, donde dejamos el GR 11 que continúa hacia el refugio de Estós.

A partir de aquí seguimos siempre un camino hacia arriba marcado con hitos, que pasa junto a unos estanques y sube a la collada Negra, donde comienza la cresta hasta la cima del pico Veteranos.

Eramos la abuela Montse, Pedro y el abuelo Pep, que volvemos por el mismo camino.
    Total tiempo caminando 7h 25m

• virutasfq Aug 2, 2017

Muchas gracias y perdone las molestias.

• Photo of Josep Font O.
    Josep Font O. Aug 8, 2020

Bona ruta avi Pep, referent al “respeto” dir-li al comentari cadascú te la seva llengua i escriure català no es falta el respecte a ningú, faltaria mes. Avi segueix aixi i molta força 👍

• Photo of avipep
    avipep Aug 8, 2020

Moltes gràcies Josep Font O. pel comentari i la valoració de la ruta.