Vernet-les-Bains Canigó circular

October 19, 2019
October 2019

near Vernet-les-Bains, Occitanie (France)

Circular que surt del poble de Vernet les bains, a la comarca de Conflent. La ruta comença pujant per la Ctra fins al poblet de Casteil. D'aquest punt pujarem fins la Abadía de Sant Martí del Canigó.
Aquí comença una forta pujada i llarga fins el Coll de Segalés, passant per la cabanya Cicerola i Moura (les dues permeten aixoplugar-se a dins).
En el Coll de Segalés trobem el GR10 que seguint-lo a l'esquerra podriem tancar el bucle al Refugi de Bonne Aigue, d'on surt la senda de baixada directe a Vernet.
Nosaltres seguirem a la dreta per anar a buscar el refugi Aragó on deixarem els boscos enrere per atacar un camí no massa pendent, però que fa moltes ziga zagues que ens portarà a la xumeneia, tram força dret, però ferm (molta atenció a seguir les marques grogues) que ens portarà directe al cim del Canigó de 2.784 m.
La baixada per davant es suau seguint un camí molt ben arreglat que passa pel pic Joffre i just per sota arribarem a trobar de nou el GR10. El seguirem fins al refugi de Bonne Aigue, passant per la cabana de la Casteille.
Al refugi de la Bonne Aigue baixar per la senda fins Vernet. En aquest punt no seguir el traçat pel camí rodat, que l'haviem fet per no trobar a la primera aquesta senda amb un cartell no massa encertat.
Tota la ruta en general si que té molt bones indicacions i està marcada amb línies vermelles o grogues segons el tram.
Tota la part alta i a la baixada fins Bonne Aigue no hi ha fonts ni rius.
A disfrutar d'una ruta molt atractiva.

PictographWilderness hut Altitude 5,832 ft

Possibilitat de tancar la circular si es segueix pel GR10 fins el refugi de Bonne Aigue.

PictographMountain hut Altitude 6,785 ft

PictographWilderness hut Altitude 6,402 ft

PictographMountain hut Altitude 5,619 ft

No seguir el track que segueix pel camí rodat !!!!

• Photo of Folletdelbosc91
    Folletdelbosc91 Aug 4, 2023

Volia fer aquesta ruta però no vaig trobar l'enllaç entre el Coll Segalès i la cabana Aragó i vaig baixar fins la font de l'Escurçó i Jaça de Pi al no trobar cap altre indicació, i des de Bonaigua per pujar al Canigó. M'agradaria repetir-la bé, ja que vaig tardar més de dotze hores degut a la volta que vaig fer.
    Tantmateix és una ruta espectacular.