Photo ofVernet - Coll de Llevant, coll de Segales, Refugi Aragó - Pica del Canigó - Refugi de la Bonaigua - Vernet Photo ofVernet - Coll de Llevant, coll de Segales, Refugi Aragó - Pica del Canigó - Refugi de la Bonaigua - Vernet Photo ofVernet - Coll de Llevant, coll de Segales, Refugi Aragó - Pica del Canigó - Refugi de la Bonaigua - Vernet

September 15, 2019
September 2019

•   4.3 1 review

near Vernet-les-Bains, Occitanie (France)

Exigent i preciosa ruta de 2.100 metres de desnivell i 27 km on curiosament el gran protagonista, el Canigó, que encerclem en 360º resta invisible fins que que pràcticament en el trobem a davant, més amunt del Refugi Aragó.

L'anada passa per tos els estrats de vegetació: alzina, roure, castanyer, pi roig, avet, pi negre, prat alpí i, finalment roquissar. Natura exhuberant.

Des de la Pica la vista és espectacular i permet tenir visions diferents del Costabona, Gra de Fajol i Bastiments, el golf de Roses, la costa de la Catalunya Nord... La pujada en grimpada per la bretxa i veure la xemeneia és l'últim alicient abans de fer el cim.

Val a dir que per problemes logístics vam començar a caminar més tard del que preveiem i això va fer que el tram final el féssim a les fosques i amb frontals, la qual cosa ens va fer alentir el pas. Anant a bon ritme i sense entretenir-se gaire calculo que es podria fer en unes 10 - 11 hores.

Aquesta variant passa per la cascada dels anglesos i de Sant Vicenç: https://www.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=setCurrentSpatialArtifact&id=41167774

• Photo of ToniCarrasco
    ToniCarrasco Nov 19, 2022

El seguiment és molt fàcil i l'entorn és de primera. He anat de tardor i els boscos són preciosos.
    Només hem tingut un petit problema en creuar la tartera arribant al refugi de la Bonaigua. La tartera ha trencat el pas. No hi ha camí i és fa una mica feixuc.

• Photo of albert.torrent
    albert.torrent Nov 19, 2022

Moltes gràcies per la teva valoració, Toni. Sí, a la tardor ha se ser molt bonica! :)