Vercors: La Momie

March 13, 2021
March 2021

near Fave, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

La Momia del Vercors és una cinglera a les muralles occidentals del massís del Vercors (vessant Romans-sur-Isère) amb forma de mòmia estirada molt visible des de Romans-sur-Isère o, un cop s'ha vist, les proximitats de Valence. La foto següent, al finalitzar la ruta, està feta des de les afores de Rochefort-Samson, on la intersecció entre la D-125 i la D-124.

Hem seguit la ressenya d'en Pascal Sombardier descrita al seu blog.

Deixem el cotxe al marge de la carretera on aquesta fa un marcat revolt, espai bo per 3-4 cotxes.

La pujada fins a la Brèche du Cou (bretxa del coll [de la Mòmia]) no suposa cap problema. Al punt on hem de deixar la pista, hi ha uns arbres talats que tallen i amaguen el sender, que hem d'agafar, però es passa bé pel seu costat dret fins enllaçar-lo uns metres amunt.

Per pujar a Le Nez, en Pascal Sombardier proposa seguir una feixa aèria. En canvi, hem trobat que pujant recte per un petit muret entre els arbusts es fa sense exposició molt bé. Seria un pas d'uns 2m de II.

Per pujar a la Grande Soeur, el sender està molt poc marcat. Hi ha alguna fita esporàdica i sempre una lleugera traça de pas. No us compliqueu la vida entre vegetació. Opcionalment, em desvio un moment a visitar una vira herbada des d'on es té una vista molt xula de la Tête i le Nez.

Un petit muret curt de II ens obliga a grimpar una micona abans del cim de la Poitrine.

Finalment, des de la fageda (hêtraie) divisem un roc (waypoint vue) que en aquell moment pensem són els peus, i quan ens hi acostem veiem que un petit sender netejat (arbusts talats) ens acosta fins a la vora del cingle, des d'on tenim molt bones vistes. Després, mirant-lo des de baix, hem vist que els peus encara eren molt lluny i més aviat vindria a ser les mans creuades sota el pit, si se li vol donar alguna part del cos ;)

La resta de la ruta, agradable, torna al cotxe pel GR.