Vents del Cadí-Muga-Comabona-Pendís- Vents del Cadí

Photo ofVents del Cadí-Muga-Comabona-Pendís- Vents del Cadí Photo ofVents del Cadí-Muga-Comabona-Pendís- Vents del Cadí Photo ofVents del Cadí-Muga-Comabona-Pendís- Vents del Cadí

June 10, 2015
May 2015

near Bagà, Catalunya (España)

Interessant ruta que surt del Refugi Vents del Cadí i puja al Comabona (2.548) pel dret, per la Canal de la Muga. Tot seguint direcció a l'Adou del Bastareny per un camí molt conegut i transitat arribem a aquesta surgència que és on neix el riu Bastareny. Un cop aquí cal seguir el Camí de la Muga, sempre en direcció Oest fins arribar al Salt de la Muga on el camí que fins ara era ample dona pas a un corriol estret i discontinu balisat amb pedres.
Cal seguir amb atenció les marques per arribar fins el Cap de Sadorn, on hi ha un bonic prat, i més tard per camins de vaques, també balisats amb pedres, fins arribar al Pletissar de les VAques. Compte amb aquestes que no estan habituades a les persones, no cal apropar-se massa.
Un cop al Pletissar girem la direcció una mica cap el Nord per no haver de passar per zones de difícil pas i pugem per la pendent cap a la Foranca de la Muga, on enganxarem amb el GR 150-1 i el camí de Cavalls del Vent. Aquí girarem un altre cop cap a l'Oest fins arribar al Pas del Bou. Les marques de color taronja de Cavalls del Vent trenquen a la dreta mentre nosaltres seguirem drets seguint les marques del GR 150-1 fins arribar al Coll de Tancalaporta.
Aquí deixarem el GR i pujarem al cim del Comabona, molt a prop, per la mateixa carena, seguin un SL marcat.
La tornada la farem pel mateix lloc fins la Foranca de la Muga, seguint el GR 150-1, i encara seguirem pel GR passant pels Colls de la Moixa, Vimboca i Pendís, on baixarem al Refugi de Sant Jordi pel GR-107.
Un cop al refugi deixarem el Gr i baixarem pel riu dels Empedrats seguint les marques del PR-125 fins tornar al Refugi Vents del Cadí.

• Photo of EsteveRoviraTeam
    EsteveRoviraTeam Sep 29, 2020

M'encanta aquesta ruta

• ftorradeflot Sep 5, 2021

Molt xula! la vaig fer en sentit invers per evitar la multitud de gent pujant pels empedrats a mig matí. Hi ha un tros un pèl perdedor i brut, però amb el track no hi ha problema