← Part of Maçka Yaylaları

Vazelon'dan Uçarsu'ya ( 2004 07 )

May 6, 2021
July 2004

near Köprüyanı, Trabzon (Türkiye)

Vazelon Manastırı'nın hemen altında, namoz isimli mevkide, dere kenarından başlıyoruz yürümeye. Çok eski bir patika ladin ormanları içerinde bizi yavaş yavaş yükseltiyor. Çok geçmeden yemyeşil bir doğanın içerisinde, oldukça büyük bir kaya bloğuna yaslı Vazelon Manastırı karşılıyor bizi. Manastırın içini geziyor hala daha varlığını koruyan freskleri inceliyoruz.

Takip ettiğimiz patika manastırın karşısındaki yamaçtan, orman içinden yükselen patikayı takip ederek Haya'dan gelen toprak yolla buluşuyor. Tüm orman renk renk çiçekle dolu. En çok göze çarpanlarsa orkideler ve zambaklar. Yoruldukça buz gibi akan su oluklarında mola verip susuzluğumuzu gideriyoruz.

Takip ettiğimiz toprak yol bir süre sonra patika sola, batıya doğru dönerek sırttı hattını takip eden patika boyunca yükselmeye devam ediyor. Ormanı kaplayan dumanın içerisinde ilerleyerek burada Ayar Boğazı olarak bilinen geçide ulaşıyor ve dağı aşıyoruz. Kusera yaylası'nın hemen altında, Kangoloy'dayız artık.

Aşağıdaki vadiye, Popara Deresi'ne inmemiz çok uzun sürmüyor. Oldukça yüksekten dökülen Uçarsu isimli şelalenin sağındaki patikadan Paparza'ya çıkıyor ve Çatmadere'nin sonunda bu uzun ve keyifli yürüyüşü sonlandırıyoruz.