Vardenik

September 12, 2022
September 2022

near Krstari, Central Serbia (Serbia)

7. septembar
Vardenik
vodič Jugoslav
učesnika 20

Kružna staza započinje kod kapije fabrike vode Rosa u selu Toli do do koga smo došli iz Vlasine Rid gde smo smešteni.
Staza vodi najpre uz ogradu fabrike, uzbrdo nasutim putem kojim se dolazi do nekoliko izvorišta koji su u vlasništvu fabrike. Usput ima dosta voća, nekoliko kuća i hodajući putem lagano se dobija u visini.
Kod jednog izvorišta ušli smo u stazu koja strmo vodi nagore, napustili so trek koji smo do tada pratili, i ova staza vodi ka vrhu s tim da izbija nešto više levo na čistini ispod vrha, zgodno mesto za predah.
Dalje idemo još malo uzbrdo dok ne izbijemo na kolski put koji vodi ka vrhu, njime izlazimo na vrh Veliki Strešer. Na vrhu su dve oznake vrha, niži stub koga se sećam od ranije i noviji, viši stub sa nazivom vrha, nadmorskom visinom i nazivom planinarskog društva iz Surdulice.
Spust je grebenom sa lepim pogledom ka Vlasinskom jezeru, najpre do Malog Strešera pa preko Paćinog vrha do vrha Obršina na koji se ja ne penjem već stazom ispod vrha po izohipsi zaobilazim vrh i dolazim do šireg šumskog puta kojim lagano krećemo naniže ka fabrici vode.
Širi šumski put pratimo sve do jedne raskrsnice, tu nastavljamo desno, lepa staza vodi strmo nadole, čuje se žubor vode, stižemo do potoka i skrećemo na stazu uz potok (potok ostaje sa naše desne strane gotovo sve do cilja).
Lagano nizbrdo povremeno preskakujući preko potočića koji se ulivaju u veći potok sa naše desne strane silazimo na cilju.

dalje samo uz potok

desno nizbrdo

Fabrika vode Rosa

izlazak iz sume, lep pogled na greben

jos malo strme staze

lep pogled na Vlasinsko jezero

Mali Streser (1757 m)

Pacin vrh (1727 m)

parking za kamione, mnogo smeca

preko puta pa dalje uzbrdo

raskrsnica, desno lepim sumskim putem nadole

siri kolski put, tucanik

Land

siri sumski put

stazom ispod vrha

ulaz u sumsku strmu stazu

Vieliki Stresier (1876 m)