Vararood Lar national Park ورآرود پارک ملی لار

Photo ofVararood Lar national Park ورآرود پارک ملی لار Photo ofVararood Lar national Park ورآرود پارک ملی لار Photo ofVararood Lar national Park ورآرود پارک ملی لار

July 16, 2020
June 2020

near Lārījān, Māzandarān (Iran)

منطقه ورآرود در پارک ملی لار در پشت کوهی که به سد مشرف است یکی از بینظیرترین و زیباترین نقاط پارک است. شم انداز تمام قد جبهه غربی دماوند و رود پر آّ دلیچای در اواخر بهار و سبزه زاران همه مست کننده هستند. در ورآرود گله داران زیادی مستقر خواهند شد و در طول مسیر آنها را خواهید دید.. برای رفتن مستقیم به ورارود از محیط بانی کمی جلوتر دست راست تابلوی کوچکی شما را به آن سمت هداست می کند. همه ساله در ابتدای بازگشایی پارک بخش از مسیر که از ارتفاع بالای 3000 می گذرد ممکن است به علت برف های تجمع کرده بسته باشد پس از مطلعین منطقه سوال کنید. اگر بخواهید مسیر را به صورت حلقه ای برگردید بعد از دیدن ورآرود مسیر را تا گردنه مستقیم به سمت غرب ادامه داده و به جاده دیو آسیاب و سد وصل شده و از آن مسیر برگردید. جاده خاکی کمی پر سنگ است در بعضی قسمت ها و اگر حساس هستین خیلی توصیه عبور نمی کنم ولی شیب مسیر و وضعیت آن برای همه سواری ها قابل گذر است با احتیاط.