Vanaf hotel La Claire Fontaine rondje naar La Roche

December 11, 2023
December 2023

near Farneur, Wallonia (Belgique)

Start tegenover het hotel met een pittige klim langs een beekje met mooie watervalletjes. Hogerop , na passeren van een waterreservoir, een beetje zoeken en klauteren tot je bovenaan aan de rand van het bos komt. Daar naar links langs duidelijk pad met op verschillende plaatsen mooie uitzichtpunten op de Ourthe vallei. Steile afdaling richting la Roche, langs een goed begaanbaar pad. Afdalen tot aan de Linkeroever van de Ourthe, en die stroomafwaarts blijven volgen tot aan de brug. Dan de asfaltweg richting camping l'Ourthe volgen.Voorbij de camping de brug over de Ourthe oversteken en dan onmiddellijk links een onverharde weg door een weiland volgen, tot die overgaat in een grindpad. Dit pad blijven volgen tot je aan de waterzuiveringsinstallatie komt. Daar naar links, de brug over de Ourthe over en dan naar rechts om terug op de parking van hotel La Claire Fontaine aan te komen.