Photo ofVallter, Portella de Mentet, Puig de la Coma Ermada, Roc Colom, Collada Rojà, Cim Pomerola Photo ofVallter, Portella de Mentet, Puig de la Coma Ermada, Roc Colom, Collada Rojà, Cim Pomerola Photo ofVallter, Portella de Mentet, Puig de la Coma Ermada, Roc Colom, Collada Rojà, Cim Pomerola

1987
October 1, 2023
September 2023

near Setcases, Catalunya (España)

Excursió feta el dia 25/09/2023
Ruta circular des de Vallter passant per:
- Portella de Mentet (1.0 km)
- Portella de Morens (1.7 km)
- Puig de Coma Ermada (2.8 km)
- Puig de la Llosa (3.5 km)
- Coll de Concrós (4.1 km)
- Puig de la Llosa (4.6 km)
- Portella del Callau (5.2 km)
- Roc Colom (5.8 km)
- Coll de la Mort de l'Escolà (6.7 km)
- Roc de la Mort de l'Escolà (7.2 km)
- Cim de Pomerola (10.6 km)
- Font d'en Xavier (17.5 km)
Deixem el cotxe al bon aparcament de l'estació d'esquí Vallter 2000, just pel darrera del edificis ja trobem les marques de Gr, i el camí molt endreçat que ens porta fins el wp1, aquí hem de tirar recta amunt, seguint el torrent , fins arribar a la Portella de Mentet. Hem de tirar a la dreta direcció a llevant, el terreny és bastant planer, arribem a la Portella de Morens, que és per on tornarem, hem de seguir la cresta sempre direcció llevant, passem pels diferents Colls i cims anteriorment descrits, fins arribar al Cim de Roc Colom que serà la màxima cota de l'excursió. Seguim camí fins el wp9, on el deixarem per enfilar-nos per la cresta del Roc de la Mort de l'Escolà, és fàcil. Arribem a la Collada Rojà on hi ha la barraca de Rojà, que és metàl·lica i en no molt bones condicions. Per tornar seguirem un camí marcat amb senyals grogues i vermelles, que passant per sota de la banda Sud de la Roca de la Mort de l'Escolà, ens porten al wp14 que és on hem iniciat la grimpada. Aquí deixarem la direcció Oest, que portàvem, hi anirem direcció Nord cap al llunya cim de Pomerola, fins gairebé arribant a sota cim , el camí és un enorme prat pràcticament pla, és fa una mica avorrit. Un cop fet el Cim tornarem, ara direcció Sud, a buscar la línia divisòria Catalunya França, no hi ha camí definit, però com el cas de l'anada és prat i molt pla. Com a curiositat hem trobat aigua als wp16 i 17, dic curiositat perquè degut a la manca de pluja, està tot molt sec. Arribant al Coll de Concrós wp19 enllacem amb camí marcat, el seguim, arribem a la Portella de Morens i ja tot baixada fins a Vallter seguint marques de Gr.