Vallter - Pic de la dona - Pic de Prat de Bacivers - Bastiments -Vallter

Photo ofVallter - Pic de la dona - Pic de Prat de Bacivers - Bastiments -Vallter Photo ofVallter - Pic de la dona - Pic de Prat de Bacivers - Bastiments -Vallter Photo ofVallter - Pic de la dona - Pic de Prat de Bacivers - Bastiments -Vallter

June 12, 2017
June 2017

near Setcases, Catalunya (España)

Dissabte passat per intentar fugir una mica de la calor, vam anar cap a la zona de Vallter. Volíem fer la volta íntegra (fins el pic de l’infern) però al no disposar de suficient temps, ens vam quedar al Bastiments.

Sortim a les 8 aprox i anem cap al Pic de la Dona. Pugem per la Portella de Mantet. Amb aproximadament 45 minutets ja som a d’alt. Una petita parada per menjar i veure i seguim cap al coll de la Geganta. Allà, ens dirigim cap a la dreta per anar cap al Pic de Prats de Bacivers. Passem a tocar al petit estany que hi ha, desprès cap a la dreta i apunt per començar la pujada. Just abans, veig que hi ha un petit refugi construït amb pedres (no s’havia de la seva existència). Tot recta amunt anar seguint el camí que hi ha i ens plantem al cim. Una altre parada per agafar forces i seguim la carena cap al Bastiments. Aquí és on decidim en comptes d’anar cap al Pic de l’Infern anar ja cap al Coll de la Marrana. A partir d’aquí comencem a trobar la gentada (sort que nosaltres ja estem de baixada). Al coll de la Marrana, descendim i cap a buscar les pistes de Vallter.

A partir d’aquí ja res d’especial, cap avall anar seguint les pistes i un altre cop al cotxe.
En resum, tot i no fer la volta sencera, crec que és una volta molt maca i que et permet estar a dos cims on no hi va molta gent!! Molt recomanable!

PictographSummit Altitude 0 ft

Bastiments

El Pic de Bastiments o Puig dels Bastiments (2.881,25 m.) és una muntanya situada a l'eix entre el Ripollès i el Conflent, que separa el Circ d'Ulldeter amb el Circ de Bassibers, del costat nord-català és conegut com a Pic del Gegant. És el pic més oriental dels Pirineus que assoleix els 2800 metres; més enllà ja no hi ha cap cim que superi aquesta cota. Està situat a la confluència dels termes de Setcases, Queralbs i Fontpedrosa. És un pic d'ascensió relativament fàcil tant a l'estiu com a l'hivern, si es fa en les condicions normals d'aquesta estació. Per aquesta raó s'hi va construir el Refugi d'Ulldeter, que actualment està una mica més al sud que no l'original, que va ser aterrat per la neu. El fet que sigui una ascensió clàssica va ser motiu perquè el 1994 el Grup Excursionista i Esportiu Gironí hi celebrés el seu 75è aniversari col·locant-hi una creu (tot i que no és al cim pròpiament dit, sinó desplaçada una mica més a l'est i a la cota 2865).

Coll de la Geganta

Refugi vell d'Ulldeter

PictographCar park Altitude 0 ft

Vallter 2000

Vallter 2000 és una estació d'esquí de l'extrem nord del Ripollès, a les Comarques Gironines. Com el seu nom indica està situada en el curs del riu Ter, concretament la seva zona axial (el seu naixement). Emmarcada pels pics de Bastiments, Gra de Fajol i de la Dona, l'estació ocupa doncs la part nord del circ d'Ulldeter i l'occidental del de Morens.