Vallter - Pic de la Dona - Pic de Bastiments - Coll de la Marrana - Vallter

Photo ofVallter - Pic de la Dona - Pic de Bastiments - Coll de la Marrana - Vallter Photo ofVallter - Pic de la Dona - Pic de Bastiments - Coll de la Marrana - Vallter Photo ofVallter - Pic de la Dona - Pic de Bastiments - Coll de la Marrana - Vallter

August 16, 2023
August 2023

near Setcases, Catalunya (España)

Abans de tot recomanem sopar a l'hostal Pastoret de Vilallonga de Ter, on us faran uns entrepans amb llesca com deu mana. L'endemà matí t'aixeques com pots i ves a fer el cafè a Can Falera de Setcases, boníssim. Nostres sortim del pàrquing 1 de Vallter i pugem a mà dreta del bar, direcció pic de la Dona. Després d'algun desengany, arribem a dalt de tot d'aquest. És perfecte per cardar-te una bona barreta energètica i cap avall que fa baixada! Però per ben poc, ja que la pujada cap a Bastiments és mal parida però no tant com si ho fessis al revés. Per tant, ànims! Un cop a dalt de tot fes el favor de no quedar-te a la punyetera creu i ves fins la pilona de ciment, que no és pas més maca, però fot el fet i en realitat és el pic de veritat. Allà ja pots seure i menjar-te els entrepans de cal Pastoret, que sinó es remullen massa. I res tu, ara prepara genolls (juneis) perquè ve una baixada de tres parells de collons fins al coll de la Marrana. Pel camí et pots trobar ròtules i fèmurs d'algun desaventurat o desaventurada. Abaix del coll de la marrana és quan la cosa pot posar-se divertida. Pots tirar com nosaltres i veure el refugi nou i molt d'asfalt, o pots fer cas a l'Adri i anar pel refugi vell, acabant la ruta circular tal com toca i sense asfalt. Salut i cames!