Vallter - Canigó. Part 1: Vallter - Pla Guillem

Photo ofVallter - Canigó. Part 1: Vallter - Pla Guillem Photo ofVallter - Canigó. Part 1: Vallter - Pla Guillem Photo ofVallter - Canigó. Part 1: Vallter - Pla Guillem

June 27, 2021
June 2021

near Setcases, Catalunya (España)

Sortim de Vallter i, enlloc de seguir el GR de la Ronda del Canigo, carenegem pels Pics de la Coma Ermada i el Roc Blanc. Un cop a la Portella de Rotja seguim el GR, passant per la Collada de Roques Blanques, Collada del Vent i, finalment, arribem al Pla Guillem on fem nit.
Amb bones condicions meterològiques, el camí és molt agradable i sense pèrdua.
Cal portar aigua ja que fins a Pla Guillem no hi ha cap font. A finals de Juny, l'única font que vam trobar era a uns 300m al SO del Refugi de Pla Guillem, d'on brolla el Còrrec d'en Felip. Una altra possibilitat és baixar cap la cabana de la Llipodera (seguint la pista direcció Refugi de Merialles), on trobarem una font a la pista.
El Refugi està en bones condicions: disposa d'una taula i bancs, llar de foc que, relativament, atrapa poc fum, i lliteres per unes 20 persones. Al Juny del 2021 no hi havia ni mantes ni matalassos.