Vallirana puig Vicenc (100 cims) penya del Moro

Photo ofVallirana puig Vicenc (100 cims) penya del Moro Photo ofVallirana puig Vicenc (100 cims) penya del Moro Photo ofVallirana puig Vicenc (100 cims) penya del Moro

March 28, 2023
March 2023

near Vallirana, Catalunya (España)

Entretinguda excursió pel Baix Llobregat.
De Vallirana pugem al puig Vicenc (un dels 100 cims de la FEEC) i a la penya del Moro, tornant per la vall d'Arus visitem le mina de guix de Can Bogunyà.
Sortim de l'aparcament de davant el restaurant Selva Negra (i del col·legi Campderròs) i anem direcció sud cap a Can Bogunyà.
Aviat deixem l'asfalt i trobem un cartex informatiu "Les Muntanyes del Baix" . Seguim recte perpista vora el torrent de Campderròs fins que agafem un corriol esquerra amunt fins enllaçar amb el PR (marques blanques i groges). Anem pujant pel serrat de Sant Silvestre i aviant deixem el bosc per entrar en un tros de vegetació que es va cremar cap els anys 80 del passat segle (la Selva Negra)
Anem planejant i hem d'estar a l'aguat per agafar un corriol , també a la nostra esquerra, que s'enlaira fort cap a dalt la carena.
Es el tros més tècnic i un xic aventurer, ens hem d'ajudar amb les mans (diuen que hi havia hagut una cadena). Ja som dalt de la serra, tornem a enllaçar amb una pista on hi ha un dipòsit d'aigua. Queda un tros de pujada per ciment fins el cim.
El Puig Vicenc (468 metres) té un vértex geodèsic i molt bones vistes del Baix Llobregat fins Barcelona i el mar. Cervello queda al NE i podem veure les runes del seu castell amb la esglèsia romànica de Santa Maria , que destaca sobre la roca rogenca.
Seguim ara per pista direcció sud pel serrat de can Güell i anem trobant senyals cap a la penya del Moro, hi arribem per un sender amb alguna cabanya de pedra seca per la vora.
La penya del Moro es un mirador al limít de Vallirana, Begues i Torrelles de Llobregat. Les millors vistes son cap a mar i cap el Garraf.
Reculem una mica per sender i ja encarem la baixada per pista per la vall d'Arus. Abans d'arribar a les primeres edificacions trobem el forn de Guix , a l'altra banda de la pista un corriol, sota una casa en runes ens porta ala mina de guix de Can Bogunyà, també coneguda com el Polvorí.
Es una cavitat artificial de grans dimensions que va servir com a magatzem de munició republicana a la guerra civil. Hi entraven camions i al gener de 1939 els republicans el varem fer esclatar abans que les tropes franquistes arribessin a Barcelona.
Hi entem amb frontals i molta cura, doncs es perillòs per possibles deprenements.
Tornem a la pista i ja queda poc fins Can Bogunyà i el restaurant Selva Negra on dinarem molt bé.
Una bonica matinal en fantàstica companyia.

PictographCar park Altitude 559 ft

300 Aparcament

Davant el restaurant Selva Negra.

PictographIntersection Altitude 595 ft

301 Trencall

Aquí hem fet una petita marrada, cal agafar el corriol que puja i no seguir per la vora del torrent

302 PAL

Bona indicació, seguim endavant

PictographIntersection Altitude 911 ft

303 corriol amunt

Nomès hi ha una petita fita. Amunt i una petita grimpada

305 PAL

Ja som dalt de la serra. Seguim direcció sud cap el cim