Vallibona-El Boixar-Coratxà-Castell de Cabres-Vallibona

Photo ofVallibona-El Boixar-Coratxà-Castell de Cabres-Vallibona Photo ofVallibona-El Boixar-Coratxà-Castell de Cabres-Vallibona Photo ofVallibona-El Boixar-Coratxà-Castell de Cabres-Vallibona

one day 6 hours 43 minutes
June 15, 2015
June 2015

near Vallibona, Valencia (España)

El temps de Caminada que marca el GPS és el següent:

Temps Total: 14:41 h

Temps en Moviment: 11:18 h

Temps detingut: 3:22 h

Aquesta ruta aprofita en part el recorregut de "La Rogativa" que s'efectua cada set anys entre Vallibona i Pena-Roja de Tastavins. Així com parts del GR 7, el PR-CV 75.11, el PR-CV 75.9 i un sender local que uneix Coratxà i el Mas de Vilalta.

D'aquesta manera s'aconsegueix una ruta circular, que nosaltres férem en dos dies, que uneix Vallibona, El Boixar, Coratxà, Castell de Cabres, i torna a Vallibona.

Nosaltres decidirem dormir a Coratxà encara que al ser circular es podria decidir qualsevol altra opció.

LA RUTA.

PRIMER DIA DE VALLIBONA A CORATXÀ.

El primer tram el farem seguint fàcilment les marques del GR. 7 que ens porta pel Barranc de la Gatellera. Al principi caminarem per un camí asfaltat. Prompte a una corba molt pronunciada trobem un desviament que ens porta per un sender costerut. Tornem a eixir al mateix camí i de seguida entrarem definitivament al barranc. Ara el seguirem, per un sender, fins al Mas de Prades.

Des d'aquest Mas amb una combinació de camins i senders arribarem a El Boixar, passant primer pel Mas Roig i la Caseta de Pau.

Pel camí podrem gaudir d'un paisatge molt variat. La primera part caminant per dins del barranc i després fruint de vistes més panoràmiques i d'una combinació de boscos de carrasques, pinars i boixars ja arribant als voltants del poble del mateix nom.

També cal destacar una cabana de pedra seca i mol prop d'aquesta un magnífic exemplar de Pi Negre.

En aquest poble, El Boixar, trobarem un xicotet bar on podrem beure o menjar alguna cosa.

Fins aquí hem seguit les marques del GR. 7 que continuen en direcció a Fredes. Nosaltres, ara, seguirem les del PR-CV 75.11 que ixen de la població per la carretera en direcció a Coratxà encara que de seguida la deixen per un sender que quasi no es veu a la dreta d'aquesta carretera.

També comencem caminant per un barranc, el del Clot, encara que prompte el deixem.

Ens trobarem amb la carretera un parell de voltes però sols per a creuar-la. Després de creuear-la per primera vegada, començarem a veure una bonica estampa de la població de Coratxà. Per arribar haurem de creuar el Barranc de l'Avellanar, que l'endemà seguirem, i entrar per una antiga canyada que arriba a l'antic safareig avui convertit en àrea de Pic nic.

El carrer pel qual entrem ens portarà a la Plaça Major del poble. Allí trobarem la xicoteta església i un preciós til·ler al costat de l'Hostatgeria que ens valdrà d'allotjament o per beure o menjar alguna cosa.

SEGON DIA DE CORATXÀ A VALLIBONA

Eixirem de la població per l'Església de Sant Jaume que podrem veure omnipresent sobre un turo que presideix el poble i allí també trobarem el Prigó de Sant Jaume. Si ens acostem al tallat que hi ha al costat del prigó tindrem el Barranc de l'Avellanar, que és per on continuarem el nostre camí, als nostres peus.

Seguint el sender ens acostarem a la carretera però sense xafar-la fins a quasi al començament de la corba que tenim davant nostre. Una vegada creuat el pont deixarem l'asfalt i seguirem a la dreta.

Aquí comença un sender local, que seguint el barranc, ens portarà de forma còmoda fins al Mas de Vilalta. Abans haurem pogut gaudir d'una frondosa vegetació formada per abundants grévols, ginebres, carrasques, etc. Així com de la Font Joana que forma una agradable bassa.

Passat el Mas de seguida agafarem un sender que ens eixirà per l'esquerra i que, de baixada i travessant una zona molt frondosa i amb vistes molt boniques, ens portarà al Barranc Fondo.

Aquí tenim dues opcions. Si decidim seguir recte, el sender acabarà confluint al mateix lloc. Nosaltres continuem a la dreta, en principi seguint el llit del barranc fins a un sender que comença a la bora d'un mur de pedra. Començarem una pujada còmoda però continua fins a Castell de Cabres.

El sender puja a la bora del barranc i entre la frondositat del bosc fins a la confluència amb l'altra opció.

Continuant, prompte tindrem a la nostra esquena el paisatge que acabem de travessar amb el barranc al fons i el Mas de Vilalta a la nostra altura.

Ens trobarem un turó al davant, el rodejarem per la nostra dreta i arribarem a Castell de Cabres. Aquí també trobarem un bar on beure o menjar.

Eixirem del Poble per una canyada que ens portara fins a la carretera. Al principi trobarem el Prigó de Sant Llorenç, després el Pou dels Carrerons i ja prop de l'asfalt el Prigó de Sant Roc.

Abocarem a l'asfalt i caminarem a la dreta uns dos KM. Per sort aquesta carretera quasi no té trànsit.

Quan arribem a l'altura del Mas de Regatxol, que trobarem a la nostra esquerra, desgraciadament no trobarem altra forma de continuar més que botant la tanca que allí trobem. Ho farem sense molta dificultat. Aquí tornem a caminar seguint el camí de la rogativa.

Ja a l'altra part de la tanca el camí és una mica confús. Com a referència tenim algunes fites, així com una bassa des de la qual fàcilment i sempre buscant caminar a la dreta del barranc anirem trobant el sender. Al principi de forma confusa però de mica en mica més clarament marcat. Finalment arribem a un camí i al Mas del Quinto on trobarem un parell de sínies.

Travessarem una pista, trobarem una bassa contra incendis i seguirem una altra pista fins al Mas de les Argiles.

Allí mateix deixarem el camí per la part dreta sense marques clares que ens indiquen. Buscarem acostar-nos a un Barranquet que bé per la nostra esquerra. Caminarem entre la vegetació en direcció al turo que ens queda al SE. Allí el sender es fa més clar i ens endinsa al barranquet.

Aquest ens traurà a una zona més oberta amb camps conreats a l'altura de la Font de la Jordana. Ja amb una fàcil caminada arribarem al Mas de l'Escala i allí mateix buscarem el barranc del mateix nom.

Un bonic sender ens tornara, passant El Comunet, a la confluència d'aquest barranc amb el de la Gatellera amb els característics cingles rogencs que envolten Vallibona.

Eixim a un camí de ciment que seguint-lo a la dreta ens torna en uns minuts a Vallibona. Bonica població on trobarem "La Carbonera" on podrem beure, menjar o allotjar-nos, i on acabem aquesta interessant ruta.