Vallgorguina (del Pont de Can Pradell a Can Clarenç)

Photo ofVallgorguina (del Pont de Can Pradell a Can Clarenç) Photo ofVallgorguina (del Pont de Can Pradell a Can Clarenç) Photo ofVallgorguina (del Pont de Can Pradell a Can Clarenç)

April 25, 2024
April 2024

near Vallgorguina, Catalunya (España)

Ruta circular des de Vallgorguina passant per:
- Església vella de Vallgorguina (0.5 km)
- Església de Sant Andreu (2.1 km)
- Font de Can Pradell (9.3 km)
- Dolmen de Pedra Gentil (10.2 km)

Hem començat la caminada al Pont de Can Pradell on hi ha un aparcament per caminaires, tot passant a l’altre costat de la Riera de Vallgorguina , tot seguint-la fins arribar al poble. Allà hem pres el camí del cementiri, passant-lo, i al Pla d’en Vidal hem anat a cercar el Torrent homònim, per un camí perdedor, que hem baixat fins a la Riera de Collsenís i, seguin aquesta hem tornat a entrar a Vallgorguina. Hem sortit del poble per el Carrer de Mataró, trencant, poc després, cap el camí de Can Clarenç; arribats aquí hem travessat la Carena del Trull en direcció a la Plana homònima, però sense arribar-hi ja que hem girat per anar cap a Can Pradell de la Serra. Després ens hem dirigit al Dolmen de Pedra Gentil, d’on hem baixat per un camí perdedor cap al Pont de Can Pradell, final del recorregut. La major part del recorregut es enmig de sureres, també aulets, amb pins pinyoners i roures martinencs. Seria un camí fàcil si no fos pels dos trams on es complicat trobar el camí.

M’ha acompanyat la Fely Gil.