Photo ofVallès Occ. (Sabadell): S.Vicenç Jonqueres-F.Gitanos-GR 173-Torre Canonge-Ermita Togores-GR 97-F.Moragues-Torrent Colobrers Photo ofVallès Occ. (Sabadell): S.Vicenç Jonqueres-F.Gitanos-GR 173-Torre Canonge-Ermita Togores-GR 97-F.Moragues-Torrent Colobrers Photo ofVallès Occ. (Sabadell): S.Vicenç Jonqueres-F.Gitanos-GR 173-Torre Canonge-Ermita Togores-GR 97-F.Moragues-Torrent Colobrers

May 24, 2024
May 2024

near La Salut, Catalunya (España)

Ruta circular per l'entorn del Riu Ripoll visitant una serie de fonts i elements de Patrimoni, i pel sempre atractiu Torrent de Colobrers. Sense dificultat tècnica, apta per a tota la família, per camins marcats i per diferents trams del GR-173 i del GR-97.

Distància Total=10,8 Km

- Passarel•la Font dels Gitanos
- GR 173
- Font del Pigat
- Torre del Canonge (ruïnes)
- Ermita Mare de Deu dels Dolors (ruïnes)
- Ermita de Togores
- Can Pagés
- Pont sobre el Riu Ripoll
- Bassa de Can Català
- Església de Sant Vicenç de Jonqueres (10.3 km)
- Font de Jonqueres
- Font del Canyar
- Aparcament

Descripció de la ruta:
Aparquem a la zona habilitada de l'Àrea de lleure de Sant Vicenç de Jonqueres on tenim taules de picnic i barbacoes ara clausurades.
Baixem cap al Riu i creuem pel gual per girar dreta tot seguit i fer un tram al costat del mateix riu fins arribar a l'Àrea de lleure del Molí de l'Amat on tornarem a girar dreta creuant el pont. Poc després agafem el corriol que surt per l'esquerra i que ens porta a una altra Àrea de lleure, la de la Font dels Gitanos i baixem cap a la font. Un indret molt maco i molt condicionat. Trobarem que la font raja generosament. Tornem al camí i pugem unes escales que ens porten al Parc de la Clota que no és que tingui massa interés. També ens podem apropar a les escases restes del Mas Can Puiggener. Baixem cap al riu creuant un altre gual i girem esquerra seguint el GR 173 fins tornar a l'Àrea de lleure del Molí de l'Amat on seguirem recte per la banda dreta de la nau industrial. Finalment arribarem a la Font-Mina del Pigat que està seca. Aquí tirem amunt sempre seguint el GR tot i que es pot fer una petita drecera, fins arribar a una cruïlla on deixem el GR seguint recte cap a la Torre del Canonge, a la que no trigarem a arribar. Podem baixar per un corriol que surt per la dreta i que enllaça amb un camí que rodeja la construcció. Si voleu tafanejar una mica, es pot accedir, però aneu amb compte que el seu estat és precari. Realment una construcció medieval impressionant tot i que molt modificada posteriorment. A tocar tenim també les ruïnes de la petita Ermita de la Mare de Deu dels Dolors. Ara hem de seguir recte passant una tanca de formigó i farem un preciós tram de bosc ombrívol i molt tancat, un altre racó sorprenent. Creuarem un petit pont de fusta i finalment enllaçarem amb un camí on girarem esquerra. Aquest camí ens porta directament a l'Ermita de Togores a la que no es pot accedir. Aquí girem esquerra pel GR 97 passant al costat del Pí de les Tres Besses un bonic arbre monumental. Seguirem pel GR, visitant les restes del Forn d'Obra de Can Vilar on es produïa material ceràmic.
Enllaçarem amb un altre tram d'un GR on girarem dreta al costat d'un gran camp d'oliveres (antic camp d'aviació) fins agafar un corriol que surt per l'esquerra i ens retalla un tram de camí. Continuarem pel GR passant per Can Moragues, un pont i trobarem unes tanques de fusta al costat esquerra on comença el Torrent Colobrers. Però abans ens aproparem a la bonica Font-Bassa de Can Moragues que sempre raja. Es un indret realment agradable, fresc i ombrívol.
Ara hem de tornar a les tanques i ja iniciem el tram del Torrent Colobrers. És una passejada fantàstica, per un entorn fluvial molt ben conservat i fresc. Anirem passant diverses passeres de fusta que ens permeten creuar el torrent en diferents punts, visitarem la espectacular Foradada, els Degotalls i la Font-Mina de la Tosca, un altre indret espectacular. Seguirem un tram més de passeres i arribarem a Can Pagés, un antic Restaurant ara tancat i lloc on es pot aparcar per fer la ruta de Colobrers. Aquí girem esquerra passant per la Font de Can Pagés que fa molt que no raja, fins arribar a un pont sobre el Ripoll que ens queda a la dreta. Seguirem recte passant per una zona d'horts fins la Bassa de Can Català, un refugi de fauna on es poden observar aus. Ara hem de creuar el gual pel que hem passat al principi, i a l'inici de l'àrea de lleure pugem per les escales de la banda esquerra fins a l'Església de Sant Vicenç de Jonqueres, actualment un Centre de Documentació de Muntanya.
Al costat tenim un petit restaurant, Can Jonqueres, amb una agradable terrassa on podem fer una aturada tècnica o inclús dinar.
I d'aquí ja només ens falta passar per la Font de Jonqueres, la Font del Canyar i retornar a l'aparcament.
Espero us agradi !!

PictographCar park Altitude 723 ft

Aparcament a Area de lleure de Sant Vicenç de Jonqueres

PictographRiver Altitude 521 ft

Gual Riu Ripoll

PictographIntersection Altitude 519 ft

Dreta

PictographBridge Altitude 508 ft
Photo ofArea lleure Molí de l'Amat. Pont Ripoll. Dreta Photo ofArea lleure Molí de l'Amat. Pont Ripoll. Dreta Photo ofArea lleure Molí de l'Amat. Pont Ripoll. Dreta

Area lleure Molí de l'Amat. Pont Ripoll. Dreta

PictographRuins Altitude 584 ft

Ruïnes Can Puiggener

PictographRiver Altitude 463 ft
Photo ofGual Riu Ripoll. Creuem i esquerra per GR 173 Photo ofGual Riu Ripoll. Creuem i esquerra per GR 173 Photo ofGual Riu Ripoll. Creuem i esquerra per GR 173

Gual Riu Ripoll. Creuem i esquerra per GR 173

Esquerra

PictographIntersection Altitude 692 ft

PictographRuins Altitude 663 ft

Torre del Canonge (ruïnes)

PictographRuins Altitude 683 ft
Photo ofRuïnes Ermita Mare de Deu dels Dolors. Seguim recte Photo ofRuïnes Ermita Mare de Deu dels Dolors. Seguim recte Photo ofRuïnes Ermita Mare de Deu dels Dolors. Seguim recte

Ruïnes Ermita Mare de Deu dels Dolors. Seguim recte

Passera-6

Passera-8

PictographCar park Altitude 584 ft
Photo ofAparcament de can Pagès (antic Restaurant). Esquerra. Font Photo ofAparcament de can Pagès (antic Restaurant). Esquerra. Font Photo ofAparcament de can Pagès (antic Restaurant). Esquerra. Font

Aparcament de can Pagès (antic Restaurant). Esquerra. Font

PictographBridge Altitude 568 ft

Pont sobre el Riu Ripoll. Seguim recte. Deixem GR

PictographLake Altitude 523 ft

Bassa de Can Català

PictographIntersection Altitude 520 ft

PictographReligious site Altitude 591 ft
Photo ofEsglésia de Sant Vicenç de Jonqueres. (Actualment Servei d'informació de muntanya). Font urbana Photo ofEsglésia de Sant Vicenç de Jonqueres. (Actualment Servei d'informació de muntanya). Font urbana Photo ofEsglésia de Sant Vicenç de Jonqueres. (Actualment Servei d'informació de muntanya). Font urbana