Valle de Estós ( Ibonet de Batisielles - Ibones de Escarpinosa )

Photo ofValle de Estós ( Ibonet de Batisielles - Ibones de Escarpinosa ) Photo ofValle de Estós ( Ibonet de Batisielles - Ibones de Escarpinosa ) Photo ofValle de Estós ( Ibonet de Batisielles - Ibones de Escarpinosa )

June 4, 2014
June 2014

•   5 2 Reviews

near Benasque, Aragón (España)

Dins del Parc de Posets-Maladeta trobem la vall d’Estós que es per on discorre aquesta ruta de gran bellesa que ens durà fins l’Ibonet de Batisielles i el d’Escarpinosa.

Des de Benasque seguim la A-139 direcció nord i a uns 3km aproximadament trobem a la nostra esquerra l’indicador cap a la Vall d’Estós que ens du fins a la zona d’aparcament on podrem deixar el nostre vehicle i començar la ruta.

Ens endinsem a la vall tot seguint l’ample GR-11 que voreja el riu Estós passant vora l’embassament amb el mateix nom. Més endavant trobem la Cabana de Santa Ana i al cap de no res el primer encreuament degudament senyalitzat. Nosaltres seguim cap a l’esquerra el GR-11. Davant nostre podem veure el Perdiguero i la Cresta Gargallosa. Continuem i ara trobem la font de Coronas i després el segon trencall amb un cartell indicador. Tornem a agafar el camí de l’esquerra i comença el progressiu ascens cap l’Ibonet de Batisielles.
Un cop arribem a l’Ibonet de Batisielles i haguem disfrutat de les magnífiques vistes com les de les Agulles de Serisules, les de Chuise i l’Agulla de Perramó, seguim la nostra ruta en direcció a l’Ibon d’Escarpinosa.

Un cop a l’Ibon d’Escarpinosa fem parada per reposar forces, menjar una mica i gaudir de la majestuositat i tranquil·litat que ens rodeja abans de desfer la ruta per on hem vingut de nou fins a l’aparcament.

OBSERVACIONS:

- Debut a que la ruta, en alguns moments, discorre per llocs on la senyal de GPS és dolenta, s’ha hagut d’arreglar el track manualment. Tot i així la ruta no presenta cap problema ja que està degudament senyalitzada.

Agraïments al Centre Excursionista de Balaguer i al coordinador de la sortida Raul Soria

PictographMountain hut Altitude 4,882 ft

muy buena ruta!!

• Photo of shangrila
    shangrila Jun 6, 2014

Totalmente de acuerdo. No conocia demasiado la zona y debo decir que quede impresionado por su belleza.

Saludos y buenas rutas!

• Photo of agusti.romero
    agusti.romero Aug 20, 2020

Pujada i baixada exigent en alguns trams, pero unes vistes espectaculars

• Photo of Enric Serra Planas
    Enric Serra Planas Jan 5, 2023

En alguns punts presenta pujades moderadament cansades, tanmateix l’arribada a l’ibon compensa. No hem pogut seguir més enllà del de Batisielle per neu 🌨