Vallcebre - Tossal Llissol o Tossal Llisoi (100 Cims no essencial) [Berguedà].

Photo ofVallcebre - Tossal Llissol o Tossal Llisoi (100 Cims no essencial) [Berguedà]. Photo ofVallcebre - Tossal Llissol o Tossal Llisoi (100 Cims no essencial) [Berguedà]. Photo ofVallcebre - Tossal Llissol o Tossal Llisoi (100 Cims no essencial) [Berguedà].

September 23, 2023
September 2023

near Vallcebre, Catalunya (España)

Aproximació:

Sortint des del Vallès Occidental, circulem amb el cotxe per la C-58 i la C-55 direcció nord fins Manresa (així ens evitem el peatge caríssim de la C-16, la barrera de Manresa), per seguir per la C-16c, la C-16, la B-400 i la B-401 fins arribar a Vallcebre (Berguedà).
Aparquem en els seus carrers on hi ha molt espai per estacionar i comencem la ruta !!!.

Pugem per la vorera peatonal del carrer/carretera B-401. Girem a l'esquerra per agafar una pista forestal, travessem un pont per sobre de la riera (força seca) i seguim caminant amb varies interseccions i seguint sempre les marques blanques i grogues, fins girar a la dreta per agafar un sender de pujada fins l'Ermita de Santa Magdalena (amagada en el bosc).
I aquí continuem per sender (marques blanques i grogues en un arbre) fins arribar al sender que va per sobre de la cinglera, curiosament el punt amb més altitud de la ruta que fem avui.
És un camí còmode amb una panoràmica preciosa. Anem parant en varis punts amb vistes maquíssimes de l'entorn i de l'embassament de la Baells.
Seguim i entrem en pista forestal planera i seguit amb suau baixada, que després gira a l'esquerra de pujada, fins girar a la dreta passant una tanca per bestiar i encarar els últims metres per un camí entre mig d'un prat fins arribar al Tossal Llissol o Tossal Llisoi (1326m) 💯 Cims (no essencial) del nou catàleg 2022 de la FEEC.

Ens trobem una taula rodona d'orientació geogràfica i un mástil amb la Senyera.
Tenim unes fantàstiques vistes del Berguedà, les muntanyes del Cadí, el Pedraforca davant, al fons del tot el Puigmal, etc.....

Gaudim del cim completament sols una bona estona i continuem la ruta baixant per un sender/corriol.
Passem una tanca per bestiar i seguim les indicacions direcció a Sant Ramon.
Continuem per sender amb alguna intersecció per arribar a l'Ermita de Sant Ramon.
Seguim per sender amb interseccions fins agafar una pista per on caminem per tornar a entrar a un altre sender a la dreta (marques blanques i grogues en arbre), fins sortir a la dreta a una estreta carretera (pista asfaltada) on caminem per ella pocs metres i seguir per sender dreta, passant pel preciós Pont de Cal Xalet, que ens deixa de nou en els carrers de Vallcebre, el lloc d'aparcament i final de la ruta.

Una ruta fàcil, sense dificultats tècniques, feta en sentit anti horari, seguint sempre les marques blanques i grogues, per pistes, senders i corriols ben fresats, per la maquíssima comarca del Berguedà i seguida amb el track de @davidus37.

El Tossal Llissol o Tossal Llisoi està inclòs en el llistat dels 💯 Cims (no essencial) del nou catàleg 2022 de la FEEC.

Aparcament.

PictographBridge Altitude 3,766 ft

Pont, passem per sobre del riu.

Recte, sender de pujada.

Photo ofErmita de Santa Magdalena, i a continuació seguim pel sender (marques blanques i grogues en l'arbre). Photo ofErmita de Santa Magdalena, i a continuació seguim pel sender (marques blanques i grogues en l'arbre). Photo ofErmita de Santa Magdalena, i a continuació seguim pel sender (marques blanques i grogues en l'arbre).

Photo ofPanoràmica, Embassament de la Baells. Photo ofPanoràmica, Embassament de la Baells. Photo ofPanoràmica, Embassament de la Baells.

Panoràmica, Embassament de la Baells.

Panoràmica, Embassament de la Baells.

Titola dels Singles.

Grau de les Granotes.

Vistes del Pedraforca.

Photo ofTossal Llissol (1326m) (100 Cims no essencial). Photo ofTossal Llissol (1326m) (100 Cims no essencial). Photo ofTossal Llissol (1326m) (100 Cims no essencial).

Tossal Llissol (1326m) (100 Cims no essencial).

Photo ofPassem tanca per bestiar i seguim indicacions per anar a Sant Ramon. Photo ofPassem tanca per bestiar i seguim indicacions per anar a Sant Ramon.

Passem tanca per bestiar i seguim indicacions per anar a Sant Ramon.

Ermita de Sant Ramon.

PictographBridge Altitude 3,569 ft

Pont de Cal Xalet.

• Photo of Arantxa Ametlló
    Arantxa Ametlló Dec 4, 2023

Molt bona ruta! Gràcies per compartir

• Photo of Ferran Bernabé
    Ferran Bernabé Dec 4, 2023

Gràcies a tu Arantxa Ametlló !!!!
    M'alegro que t'hagi agradat !!!!