Photo ofVall Ferrera-Aparcament de la Molinassa-Refugi de Vallferrera-Port de Sotllo-Pic Verdaguer-Pica d' Estats Photo ofVall Ferrera-Aparcament de la Molinassa-Refugi de Vallferrera-Port de Sotllo-Pic Verdaguer-Pica d' Estats Photo ofVall Ferrera-Aparcament de la Molinassa-Refugi de Vallferrera-Port de Sotllo-Pic Verdaguer-Pica d' Estats

August 25, 2020
August 2020

near Tor, Catalunya (España)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Aquesta excursió la va fer el Centre Excursionista d'Olot el dia 22-08-2020. En fou el coordinador en Pep Badosa.

Sortida- arribada: Aparcament de la Molinassa (Vall Ferrera).

Anirem per la pista fins trobar una primera cruïlla, on agafarem el camí que baixa a creuar el Pont de Boet i puja al Refugi de Vallferrera. Aquí agafarem el camí (fresat i senyalitzat de pintura vermella i blanca (GRT 61)) que ens portarà a trobar la Vall de Sotllo.

Més amunt trobem una cruïlla (pal indicatiu), seguirem el camí que marxa a Ponent a trobar un mal pas, equipat amb una cadena i tot seguit una nova cruïlla. Continuarem pujant pel camí que marxa al nord, a trobar el Pla de la Socauba i els Plans de Sotllo.

Un bon tros més amunt arribem a l’Estany de Sotllo, que voltarem per la cara de Ponent per anar a passar pel costat de la cabana de Sotllo i enfila la pujada a l’Estany d' Estats que el voltem per la cara de Ponent, per anar a trobar la forta pujada per la Coma d'Estats, que ens portarà al Port de Sotllo.

Aquí el camí baixa per la cara nord per la Cometa d'Estats a trobar el Coll de la Cometa i pujar al Coll de Riufred. En aquest punt el camí marxa tot pujant en direcció sud-est per portar-nos al Coll de Verdaguer. Pujarem primer el Pic de Verdaguer que ens queda per la cara de Ponent i després la Pica d'Estats que ens queda a Llevant.

La baixada la farem desfent el camí de l'anada.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Pica d'Estats.

També podeu veure:

Étang de Solcén-Estanys de la Gardella-Pics de Canalbona-Punta Gabarró-Pica d'Estats-Vall de Riufred