VALL D'INCLES - ESTANY DE L'ISLA (ANDORRA)

Photo ofVALL D'INCLES - ESTANY DE L'ISLA (ANDORRA) Photo ofVALL D'INCLES - ESTANY DE L'ISLA (ANDORRA) Photo ofVALL D'INCLES - ESTANY DE L'ISLA (ANDORRA)

August 12, 2018
August 2018

•   2.7 1 review

near Incles, Canillo (Andorra)

Pujada fàcil fins a l'estany de l'Isla, un dels paratges més solitaris que hem trobat a Andorra.

L'excursió comença a l'aparcament del pont de la Baladosa, al final de la Vall d'Incles. Cal recordar que si volem pujar amb el nostre cotxe ho haurem de fer abans de les 9h. Després es tanca l'accés i s'haurà de pujar amb el bus elèctric o a peu. La ruta està perfectament marcada amb senyals grogues i fites.

Seguim el camí cap als Estanys de Fontargent (ruta descrita també per nosaltres fa un o dos anys), per desviar-nos cap al camí que porta a l'estany de l'Isla. En aquest punt haurem de fer atenció perquè el camí més marcat ens portaria cap a l'estany de la Cabana Sorda.

Després de la cruïlla d'aquests camins ve un tram de dura pujada, per guanyar alçada ràpidament. Un cop superada aquesta exigent rampa, arribem a l'estany d'Andorrat i continuem pujant, ara més suament, fins a l'estany de l'Isla (2.372 m). Com diu el seu nom, l'estany té una illa al mig, a la que s'hi pot accedir per un pas des pedres. La tranquil.litat i solitud d'aquest indret és perfecte.

La tornada la podem fer pel mateix lloc o fent un petit bucle que ens permetrà veure des de dalt l'estany d'Andorrat.

Temps en moviment: 02:41 - Velocitat mitjana: 1,58 km/h - Temps d'Ascens: 01:38 - Temps de Descens: 01:22

• trinialjama Aug 28, 2021

La subida es complicada porque hay que ir subiendo piedras y no es un camino fácil