Vall del Madriu: Engolasters a Fontverd per Coll Jovell

Photo ofVall del Madriu: Engolasters a Fontverd per Coll Jovell Photo ofVall del Madriu: Engolasters a Fontverd per Coll Jovell Photo ofVall del Madriu: Engolasters a Fontverd per Coll Jovell

July 2, 2021
June 2021

•   4.9 4 Reviews

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Una bonica aproximació al P.N. de la Vall del Madriu-Perafita-Claror, al sudest d'Andorra.
Aproximació en cotxe des de les Escaldes, per la carretera que va fins a Engolasters. Just abans d'arribar al llac, paàrquing públic.
Des d'allà, s'agafa ruta senyalitzada, primer pel camí de les Fonts fins a la Font dels Corralets, en suau passejada. Aquí comença el camí dels matxos, tot empedrat, que puja fins a Coll Jovell, límit del parc. Aquí podem triar si baixar cap al riu o seguir pel bosc. Nosaltres vàrem baixar cap al Madriu, seguint el camí dels matxos que ara es fa molt dret i en algun tram una mica aeri, però sense cap risc. Però no recomanaria fer-lo en sentit invers. És molt maco perquè vas veient com entres a la vall, fins arribar a las cases de Ramió. I anem seguint el cabdalòs riu, amb racons encantadors, fins arribar a la plana de Fontverd. La tornada la vàrem fer, i recomano, pel camí que passa per la falda de la muntanya, que puja més suament fins a Coll Jovell. A partir d'aqui, pel nateix camí d'anada.

PictographTunnel Altitude 5,242 ft

PictographPicnic Altitude 5,229 ft

PictographRiver Altitude 5,692 ft

Riu Madriu

PictographRiver Altitude 5,835 ft

PictographRiver Altitude 5,900 ft

• Photo of Arnau Urgell
    Arnau Urgell Aug 23, 2021

Excel·lent ruta i excel·lent track. Realment val la pena fer-la amb aquest ordre. La baixada a Ramió se'ns ha fet una mica llarga amb gossa, criatura de cinc anys... però l'hem acabat tots perfecte. Salut!

• Photo of Avi Jordi
    Avi Jordi Aug 23, 2021

Sí, realment imagino que aquest tram és una mica dur amb criatures. Enhorabona, i gràcies per la valoració!

• Photo of Raúlblanco
    Raúlblanco Apr 17, 2022

Hice la ruta con mi pareja embarazada de 7 meses. Se sigue fantásticamente. La idea de volver por la falda de la montaña es genial, pero ojo, la señal (foto cruilla) esta fuera de su lugar y poco visible, así es que a la vuelta, transcurridos 10 min (aprox) caminando, hay que estar atentos a cuando el camino deja de ser el GR-11 (líneas blanca y roja), y hay que empezar a seguir el camino de puntos amarillos. Esto es SOLO a la vuelta.
    Y otro consejo mas, “cerca” del lago hay dos parkings, si se puede, dejar el coche en el pequeño de abajo, que es dónde justo empieza el “camí de les fonts”.
    Enjoy!

• Albertalonso Jun 7, 2022

Gràcies per la ruta!!

• Photo of FeMaTo
    FeMaTo Jul 21, 2023

Nosaltres hem fet primer la volta al llac d'Engolasters. S'ha de baixar i és fàcil i agradable (també afegiu 3kms extres a la caminada. Això sí, trobareu força gent, com als dos primers km de la ruta per la facilitat de la mateixa). Després pujades i baixades intenses, però amb immillorables vistes i camí pedregós però còmode. L'arribada al refugi de Fontverd i seguir el tram del riu Madriu (amb la possibilitat d'una refrescada) són genials. Gràcies per compartir!