Vall d'Ebo - Camí del Frigalet - Els Tolls

Photo ofVall d'Ebo - Camí del Frigalet - Els Tolls Photo ofVall d'Ebo - Camí del Frigalet - Els Tolls Photo ofVall d'Ebo - Camí del Frigalet - Els Tolls

March 14, 2021
March 2021

near Vall de Ebo, Valencia (España)

Vall d'Ebo - Camí del Frigalet - Els Tolls
Eixirem de la Vall d'Ebo, prenent el camí asfaltat que travessant un pont ens condueix al llavador i a la Font de Serra. Ací podrem beure aigua fresca.
Seguirem les marques blanques i verds del sender pel camí que puja per la dreta; al final de la rampa passarem pel despoblat morisc de Serra. Més endavant ens trobarem un camí amb una cadena, seguirem per ell i abans d'arribar a una caseta deixarem el sender local a la dreta per a allargar una mica la ruta i avançarem per l'esquerra pel camí de Frigalet que a poc a poc entre els barrancs de l’Escaldador i de les Penyes va remuntant fins al Pla del Figueralet, zona de cultiu d'oliveres.
Ací el nostre camí voreja el barranc de la Jonquera i ens retorna en suau descens envoltant el bonic barranc de les Penyes al sender local que havíem deixat, que endinsant-se per un xicotet carrascal, ens condueix fins al llit del riu Girona, el travessarem vorejant el vessant riu amunt. Aquest és el tram més bonic de la ruta.
Prompte arribarem a un replà on hi ha un gran pi, ací comencen als tolls, que són diferents gorgs i diverses cascadetes d'aigua cristal·lina. La senda continua suaument costera amunt, caminant paral·lelament al barranc fins que arribarem a la carretera de la Vall d'Alcalà, a la nostra esquerra queda la Cova del Rull i a la nostra dreta tornarem a la Vall d'Ebo.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una mica precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que vas fer una valoració en wikiloc sobre la seua utilitat.

========================================================================

Saldremos de La Vall d’Ebo, tomando el camino asfaltado que atravesando un puente nos conduce al Lavadero y a la Fuente de Serra. Aquí podremos beber agua fresca.
Seguiremos las marcas blancas y verdes del sendero por el camino que sube por la derecha; al final de la rampa pasaremos por el despoblado morisco de Serra. Más adelante veremos un camino con una cadena, seguiremos por él y antes de llegar a una caseta dejaremos el sendero local a la derecha para alargar un poco la ruta y avanzaremos por la izquierda por el camino de Frigalet que poco a poco entre los barrancos del Escaldador y de las Peñas va remontando hasta el Pla del Figueralet, zona de cultivo de olivos.
Aquí nuestro camino bordea el barranco de la Junquera y nos devuelve en suave descenso rodeando el bonito barranco de las Peñas al sendero local que habíamos dejado, que adentrándose por un pequeño carrascal, nos conduce hasta el lecho del río Girona, el atravesaremos bordeando la ladera río arriba.
Pronto llegaremos a un rellano donde hay un gran pino, aquí empiezan a los charcos, que son diferentes pozas y varias cascaditas de agua cristalina. El sendero continúa suavemente cuesta arriba, caminando paralelamente al barranco hasta que llegaremos a la carretera de La Vall d’Alcalá, a nuestra izquierda queda la Cueva del Rull y a nuestra derecha volveremos a La Vall d’Ebo.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con un poco precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hiciste una valoración en wikiloc sobre su utilidad.

PictographTree Altitude 1,321 ft

Font i llavador de la Serra