Vall de Rialb i Estany Blau (P.N. Sorteny) AND

Photo ofVall de Rialb i Estany Blau (P.N. Sorteny) AND Photo ofVall de Rialb i Estany Blau (P.N. Sorteny) AND Photo ofVall de Rialb i Estany Blau (P.N. Sorteny) AND

5 hours one minute
July 5, 2023
July 2023

near Les Subiranes, Ordino (Andorra)

-- Canya de la Rabassa - aparcament del P.N. Vall de Sorteny - La Rabassa - Llera del riu de Rialb - Refugi de Rialb - Pleta de les Romes - Port de Siguer - Estany Blau - (igual camí de tornada) --

El Parc Natural de la Vall de Sorteny és un dels llocs més populars i bonics d'Andorra. S'hi arriba fàcilment i ofereix caminades per a tots els nivells, un bon aparcament amb caseta d'interpretació i, a una poca estona, un còmode refugi guardat amb serveis de pernoctació o només restauració.
L'accés a l'aparcament està controlat i es paguen 4 € per deixar-hi el vehicle.

ACCÉS : A l'alçada de Les Escaldes, circulant per la CG-1, si vens de Catalunya, o la CG-2 si vens de França, hi ha el trencant direcció La Massana / Ordino (pot ser per la carretera antiga o bé pel túnel). Al poble de La Massana agafarem la CG-3, direcció Ordino. Passarem Ordino, La Cortinada i El Serrat. Poc després d'aquest últim poble, a la dreta, trobarem molt ben senyalat el trencant al P.N. Vall de Sorteny.
A època i hores d'alta densitat de visitants hi ha un control d'entrada i pagament per l'aparcament.

DESCRIPCIÓ : A la part baixa de l'aparcament, i molt ben senyalitzat, hi ha el camí/entrada a la Vall de Rialb.
A pocs metres de l'entrada hi ha una àrea d'esbarjo amb taules i bancs, el camí segueix la dreta del riu pujant plàcidament pel bosc i les pastures quan ja arribem al refugi.

De fet al refugi no hi arribarem, travessarem el riu abans per continuar a l'esquerra fins una pleta una mica més amunt on uns indicadors ens senyalen el camí de l'esquerra a la Portella de Rialb o a la dreta al Port de Siguer. Seguim a la dreta travessant el pont i el riu de nou.

Fins aquí havia estat una pujada plàcida al costat del riu gaudint dels salts d'aigua i l'abundó de flors de tot tipus.
Ara el camí s'enfila dret amunt cap al port. El camí és fresat i sense dificultat i s'enlaira per la vall que ràpidament ens queda als nostres peus i poc a poc la boira ens deixa veure l'imponent massís del Pic de la Font Blanca, al costat de la Portella de Rialb, tot a la nostre esquena.
A la poca estona d'iniciar la pujada hem trobat el trencant a la dreta al Port de Banyell, que no agafarem. Continuem a l'esquerra cap al Port de Siguer.

Arribarem al Port de Siguer, també frontera amb França. Davant nostre, uns metres per sota, i a la dreta, es veu l'Estany Blau. Seguim el camí, que baixant i decantant-se cap a la dreta, ens porta al bonic llac, molt ben encaixat entre rocs i pics esquerps.

Farem la tornada gaudint del mateix camí.

Una sortida poc exigent i molt bonica. La vall de Rialb ja de per si és un lloc encantador, però aquest principi de juliol, després del juny plujós, és especialment esplendorosa amb abundant aigua al riu i torrents, exuberant vegetació i festival de flors. Probablement és mereix una visita a qualsevol època de l'any.

Inici de la ruta

Des de l'aparcament

Font Freda

Esquerra

Travessem el riu i deixem el camí que porta només al refugi

Dreta - cap al Port de Siguer

Esquerra amunt

Port de Siguer

PictographLake Altitude 7,485 ft

Estany Blau

Refugi i vall de baixada