Photo ofVall de Ransol - Riu dels Meners - Estanyó de Ransol - Estany de Ransol - Cabana Coms de Jan - Riu Jan (Andorra) Photo ofVall de Ransol - Riu dels Meners - Estanyó de Ransol - Estany de Ransol - Cabana Coms de Jan - Riu Jan (Andorra) Photo ofVall de Ransol - Riu dels Meners - Estanyó de Ransol - Estany de Ransol - Cabana Coms de Jan - Riu Jan (Andorra)

August 10, 2023
August 2023

near Ransol, Canillo (Andorra)

(ESP) Ruta Circular que comenzamos desde el Valle de Ransol (Andorra). La Ruta esta formada por dos adultos y un niño de 9 años. Aunque no hemos tenido ningún problema, algunos tramos son de dificultad moderada. La excursión se puede realizar en ambos sentidos de la marcha, pero creímos que en el realizado comportaba menos dificultad. La primera opción era llegar hasta el Pic de la Serrera (2.913 mtrs.), pasando por la antigua mina de hierro y refugio de Meners, pero al final decidimos acortarla.

La ruta la comenzamos en la Coma de Ransol y ascendemos por el margen izquierdo del Rio dels Meners hasta llegar al Estanyó de Ransol y seguido l’Estany de Ransol.

Pasado l’Estany de Ransol, en la intersección que lleva al Pic de la Serra, tomamos el camino de la derecha, que nos conducirá hacia la Cabana Coms de Jan y el rio Jan, con un pequeño estanque y diversas cascadas.

A partir de este punto, iremos descendiendo de forma continuada hasta llegar al puente del rio de La Coma, punto final de nuestra ruta.

(Desde La Cabana Coms de Jan, nos resulto un poco dificil encontrar el camino a seguir, pero ayudandonos de las marcas amarillas que nos indican “Camí Comunal” pudimos seguir la ruta)

(CAT) Ruta Circular que comencem des de la Vall de Ransol (Andorra). La Ruta està formada per dos adults i un nen de 9 anys. Tot i que no hem tingut cap problema, alguns trams són de dificultat moderada. L'excursió es pot fer en tots dos sentits de la marxa, però vam creure que com la vam fer comportava menys dificultat. La primera opció era arribar fins al Pic de la Serrera (2.913 mtrs.), passant per l'antiga mina de ferro i refugi de Meners, però al final vam decidir escurçar-la.

La ruta la comencem a la Coma de Ransol i ascendim pel marge esquerre del Riu dels Meners fins arribar a l'Estanyó de Ransol i seguit l'Estany de Ransol.

Passat l’Estany de Ransol, al trencall que porta al Pic de la Serra, prenem el camí de la dreta, que ens conduirà cap a la Cabana Coms de Jan i el riu Jan, amb un petit estany i diferents cascades.

A partir d'aquest punt anirem baixant de manera continuada fins arribar al pont del riu de La Coma, punt final de la nostra ruta.

(Des de La Cabana Coms de Jan, ens va resultar una mica difícil trobar el camí a seguir, però ajudant-nos de les marques grogues que ens indiquen “Camí Comunal” vam poder seguir la ruta)