Vall de Núria - Collada de Fontalba - Font de l'Home Mort - Queralbs

Photo ofVall de Núria - Collada de Fontalba - Font de l'Home Mort - Queralbs Photo ofVall de Núria - Collada de Fontalba - Font de l'Home Mort - Queralbs Photo ofVall de Núria - Collada de Fontalba - Font de l'Home Mort - Queralbs

June 3, 2014
June 2014

•   4.5 4 Reviews

near Queralbs, Catalunya (España)

Còmode i agradable caminada des de la Vall de Núria fins al poble de Queralbs, donant la volta per la collada de Fontalba i la Font de l’Home Mort, en el transcurs de la qual hem pogut gaudir, sense preses i parant sovint, d’unes esplèndides vistes panoràmiques sobre el conjunt de muntanyes que envolten aquesta vall, mentre, els torrents i rierols, baixen ben plens d’aigua pel desglaç i els prats i comes, comencen a vestir-se amb catifes de flors multicolors.

El recorregut que hem fet ha estat el següent:
Vall i Santuari de Núria – Ermita de Sant Gil – coll de la Creu d’en Riba – mirador de l’Agulla de l’Estany – salt dels Frares – barraca i coma de Gombrèn – el roc Roig – el roc de la Fita – barraca de la Palla – l’Avellanosa – Dou de Fontalba – baga i collada de Fontalba – pla gran dels Planassos – serrat i pla de les dues Lliures – collet d’Estevenís – barraca de Mantegosa – font de l’Home Mort (font, encreuament de camins i on s’ajunten diferents torrents que provenen de les comes del Puigmal) – bosquet de Mantegosa – serrat de la Llosa – cingles de l’Andreu – camí del pas dels Lladres - fonts de la Dou i dels Plaus – casa dels Plaus – les Vosseganyes – torrent dels Plaus – tram del camí de les Vagonetes – Ermita de Sant Sebastià – Queralbs – arribada a l’aparcament de l’estació Queralbs.

Atenció: El desnivell positiu acumulat és d’uns 304 metres i no els 1.025 que s’indiquen.

Sortida - Santuari de Núria

Mirador de l'Agulla de l'Estany

Barraca de Gombrèn

VaNaDi Jun 6, 2015

facil seguimento

• MrSamAW Jan 13, 2016

Hola! Per fer aquesta ruta al gener com ho veieu?? Aquest mateix cap de setmana!
    Salut

erill Jan 13, 2016

Si no plou o neva, no hi ha d'haver complicació, ara força fred segur.
    Salut i bones caminades.

• Photo of capitan_pirx
    capitan_pirx Nov 7, 2016

solo el nombre promete... viendo las fotos, debe ser espectacular

• Photo of Angeles M.
    Angeles M. Jun 9, 2021

Muy bien!
    Gracias

erill Jun 14, 2021

Gracias Angeles M. por el comentario y celebro que te haya gustado.

• gise85 Nov 19, 2022

Maquissima! Tot i que la vam fer en un dia de MOLT vent i no vam poder disfrutar al 100% es una bona alternativa per baixar de nuria! Dema en fem una altre teva!👏🏻👏🏻👏🏻

erill Nov 28, 2022

Gràcies gise85 pel comentari i celebro que t'hagi agradat. També m'alegra que els meus tracks siguin del teu interès.

• Photo of lulu53
    lulu53 Mar 31, 2024

Esta clar que baixas amb el cremallera oi?

erill Apr 15, 2024

Hola lulu53, la ruta és tota de baixada, des de Núria a Queralbs, ja que quant la vam fer un dels companys de marxa estava amb recuperació física i per tant, vam pujar amb cremallera i baixar caminant.

• Photo of lulu53
    lulu53 Apr 15, 2024

Gracies Erill, si, jo al final la vaig fer tota caminant