Cim de la Coma del Clot, des de l'Alberg del Pic de l'Àliga [24/06/2023]

Photo ofCim de la Coma del Clot, des de l'Alberg del Pic de l'Àliga [24/06/2023] Photo ofCim de la Coma del Clot, des de l'Alberg del Pic de l'Àliga [24/06/2023] Photo ofCim de la Coma del Clot, des de l'Alberg del Pic de l'Àliga [24/06/2023]

June 25, 2023
June 2023

near Vall de Núria, Catalunya (España)

Ruta. Alberg del Pic de l'Àliga, Pic de l'Àliga, Rocs Blancs de Fontnegra, Puig de Fontnegra, Collet de Fontnegra, Cim de la Coma del Clot, Coll de Torreneules, Cim del Ras, Font Negra, Torrent de Fontnegra.

Accés. Per arribar a l'Alberg del Pic de l'Àliga, es pot pujar a peu des de Núria, superant un desnivell d'uns 150 metres, o bé es pot fer ús del Telefèric de la Coma del Clot, que surt de la mateixa estació. En aquest últim cas, cal controlar els horaris, ja que no està en funcionament a totes hores. D'altra banda, per arribar a Núria hi ha l'opció d'agafar el cremallera des de Queralbs o des de Ribes de Freser (compte amb els horaris, també), o bé de pujar a peu des de Queralbs, amb un recorregut d'uns 8 quilòmetres i uns 800 metres de desnivell (només el trajecte d'anada).

Senyalització. Hi ha algunes marques roses per arribar al Pic de l'Àliga però, a partir d'aquí, cap altra senyalització específica més enllà d'algunes fites de pedra i del sentit comú, ja que els cims que es van coronant s'identifiquen clarament, i el sender sol seguir el camí més curt per arribar-hi. Això sí, pot ser prudent estar una mica pendents del mapa per no seguir, inadvertidament, algun sender que es desviï del recorregut. És el cas, per exemple, del sender que es bifurca just després de marxar dels Rocs Blancs de Fontnegra, on cal desviar-se a l'esquerra per no estalviar-se el Puig de Fontnegra i el Cim de la Coma del Clot, que ofereixen les millors vistes.

Tipus de terreny. Senders rocosos i herbosos típics d'alta muntanya, amb algun tram més propi de tartera en pujar al Puig de Fontnegra.

Trams complicats. Només el tram de pujada al Puig de Fontnegra pot comportar alguna dificultat tècnica superior, tenint en compte la tartera i el terreny esllavissadís. Per la resta, el desnivell seria l'únic obstacle.

Ombra. És una ruta totalment assolellada, sense ni un sol tram d'ombra, a no ser que, per l'època de l'any i l'hora del dia, la pròpia muntanya faci ombra en algun tram. Per tant, cal protegir-se bé del sol i, de fet, també del vent que pot fer especialment a les carenes.

General. Es tracta d'un recorregut idoni per començar bé el dia des de l'Alberg del Pic de l'Àliga, sortint de bon matí per evitar la força del sol. A més a més, l'albada i la sortida del sol provoquen un joc d'ombres i llum entre les muntanyes que és inigualable. Les vistes de tot el Pirineu són espectaculars, amb una vista privilegiada del Puigmal i tota l'Olla de Núria, i també dels cims pròxims del Torreneules i el Balandrau. En el primer tram de la ruta també s'observa clarament el Santuari-Basílica de Núria, mentre que a la segona part es pot identificar millor l'Alberg del Pic de l'Àliga. I com si s'hi hagués col·locat expressament al final del recorregut, la Font Negra ajuda a fer una bona refrescada. En resum, doncs, una ruta preciosa per celebrar Sant Joan després d'una bonica revetlla.