Vall de Madriu AND

August 6, 2022
August 2022

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

--Aparcament carretera CS-200 - Camí de les Fonts - GR11 - Bosc de les Molleres - Coll Jovell - Camí de la Roca del Ràmio - refugi de Fontverd - GR11/ GR7 - Cases de Ràmio - Coll Jovell - Camí de les Fonts - Aparcament de la carretera CS-200 --

Popular i concorreguda caminada per conèixer una mica de la vall de Madriu.

ACCÉS : Circulant per la carretera CG-2 que travessa el principat des d'Espanya a França a l'alçada d'Escaldes-Engordany hi ha una rotonda amb la indicació de Llac d'Engolasters i St. Martí d'Engolaster. És la carretera CS-200 i en uns 6 quilòmetres s'enfila fins el mateix llac. Abans d'arribar dalt de tot, i poc després d'haver passat l'església romànica de St. Miquel d'Engolasters, hi ha un aparcament (a l'esquerra i de pagament) i un destacat espai inici de rutes amb un gran camí (a la dreta).

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA : A peu de carretera hi ha un molt ben indicat camí, ample i preparat per tot tipus de caminador, que porta, entre altres llocs, al refugi de Fontverd en plena vall de Madriu.

El primer tram, el més concorregut , transita planerament pel bosc amb bancs i fonts per fer més entretinguda la caminada. Mica a mica el camí va pujant i es torna més esquerp fins arribar a coll de Jovell.

A coll de Jovell hi ha indicacions de varis camins, entre d'altres, per anar al refugi de Fontverd : un que va per dalt de la roca de Ràmio i un altre que baixa al riu i a les cases de Ràmio. Es pot fer una circular, anar per un i tornar per l'altre.

Hem agafat el camí de dalt, que passa per sobre la roca de Ràmio seguint tot el Solà de Ràmio fins que baixem al riu, ja prop del refugi. Aquest camí de dalt passa pel bosc i tartera de la zona més solana, però molt ben preparat pel pas de caminadors.

L'arribada al refugi es fa seguint el riu Madriu entre arbres de ribera, flors i un bonic camí marcat amb el GR7 i GR11.

El refugi de Fontvert és un bonic edifici que fa de refugi lliure plantat al mig d'un encantador prat.

Fem la tornada seguint el camí de baix, junt amb al riu Madriu, i que també haurà de pujar per arribar al coll de Jovell i seguir el mateix camí per on hem vingut.

El camí està molt ben preparat i indicat per agafar qualsevol direcció i el lloc on pots anar (amb temps estimats).

Bonica excursió per conèixer aquesta popular i aclamada vall.

Inici del camí

Esquerra

Coll de Jovell

Pel camí de dalt (indicador del mig)

PictographMountain hut Altitude 6,152 ft

Refugi de Fontverd

Esquerra

Agafem el camí de baix (fins a les cases de Ràmio anirem al costat del riu Madriu)