VALL DE LLÉMENA. Camins de Rocacorba. Pujant de l'Aspre

Photo ofVALL DE LLÉMENA. Camins de Rocacorba. Pujant de l'Aspre Photo ofVALL DE LLÉMENA. Camins de Rocacorba. Pujant de l'Aspre Photo ofVALL DE LLÉMENA. Camins de Rocacorba. Pujant de l'Aspre

54 minutes
March 1, 2024
March 2024

near Adri, Catalunya (España)

La ruta s'ha enregistrat de baixada. No tingueu en compte els temps, de pujada seria gairebé el doble.
Cal parar atenció en un parell de passos que s'han equipat amb corda.
Hi ha una cruïlla amb rètols, el camí de la dreta puja sense problemes a la carena, és el propi PUJANT DE L'ASPRE, a la Plaça del Suro. En el de l'esquerre cal fer servir les mans en un parell de moments i és una variant del pujant.
Aquest pujants, com altres del massís, eren utilitzats per la gent de la contrada (caçadors, boletaries, carboners...)per pujar a la carena i al Santuari. Han estat recuperats recentment.

1. aspre
Font Diccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
Pal, canya, plantat a terra per a sostenir arbres tendres i plantes enfiladisses

Photo ofCruïlla.Cruïlla. Dreta: camí normal. Esquerre: variant del pujant. Cal parar atenció. Photo ofCruïlla.Cruïlla. Dreta: camí normal. Esquerre: variant del pujant. Cal parar atenció.