Vall d'Angostrina fins al Estany de la Pradella

Photo ofVall d'Angostrina fins al Estany de la Pradella Photo ofVall d'Angostrina fins al Estany de la Pradella Photo ofVall d'Angostrina fins al Estany de la Pradella

July 27, 2020
July 2020

near les Escaldes, Occitanie (France)

La Vall d'Angostrina uneix el poble d'Angostrina amb l'Estany de la Bollosa. Es una vall molt bonica, per mi, tant com la de Eina i menys concorreguda. Es utilitzada pels ramaders de Llivia per portar els ramats a les Valls de Pradella i Bollosa ja que hi tenen dret de pas.
Per arribar al aparcament cal, venint de Ur i en direcció a Targasona, agafar un desviament que pasada l'esglèsia i just abans de un pont trobareu a ma esquerra.
Com que es estiu quan faig aquesta ruta deixo el cotxe al primer aparcament que es trova a uns dos quilometres del poble ja que una barrera tanca el pas. Fora d'estiu, podreu arribar amb el cotxe fins al aparcament que hi ha a sota de Sant Martí d'Envalls i així us estalvaireu uns 3 quilometres que tenen poc interés.
Un cop aparcat, donem una ullada a l'esglèsia romànica de Sant Martí d'Envalls que data del segle XII. i tot seguit comencem el camí amb una primera part de camí empedrat que poc a poc ens durà fins a un punt a on la vall s'eixampla. Continuarem pujant per un camí agradable que no presenta cap dificultat fins arribar a una petita presa que regula les aigües del riu i que travessarem. Una mica de pujada més i arribarem al Pla de Miró que creuarem. Al davant ens quedará el Puig del cap del home. Un cop atravessat el Pla ens endinsem en una zona boscosa i comencem a pujar per un sender fàcil però poc amable ja que es molt rocós. Continuant, arribarem al Pont dels Empedrats: curiosa construcció feta amb rocs i completada per una llosa de grans dimensions que ens permet creuar el riu d'Angostrina.
El bosc es ara de pi negre i el sender continua el seu lent ascens fins a arribar a les pastures que hi ha a sota del Refugi de la Calma Nord.
Per acostar.nos al Refugi i a l'Estany de la Pradella podem atravessar els prats, però tingueu en compte si es a començament d'estiu que hi pot haver força aigua acumulada que dificutarà molt el caminar-hi.
Recomano continuar pel camí, seguint el track, que mena cap a la Bollosa, Arribat a un punt girarem a la dreta per atançarnos al Refugi i al magnífic Estany el qual podem vorejar.
Excursió llarga però amb un pendent suau que discorre per una de les grans valls de la Cerdanya