VALDEREJO. Senda 'Purón-Coronas' bidezidorra

Photo ofVALDEREJO. Senda 'Purón-Coronas' bidezidorra Photo ofVALDEREJO. Senda 'Purón-Coronas' bidezidorra Photo ofVALDEREJO. Senda 'Purón-Coronas' bidezidorra

December 14, 2022
December 2022

near Lalastra, País Vasco (España)

[eu]
Lahozetik Barreron mendatera doan ibilbidea, Valderejoko Parke Naturalean.
Lalastratik Lahozera joan beharko gara, hortik abiatzen baita bidea. Herria ezkerrean utzi ondoren lehendabizi metalezko hesi bat zeharkatuko dugu, eta metro batzuk aurrerago, Puron ibaia zeharkatuko dugu. Bidearen alde bietan landare ikusgarriak daude. Segituan lezkak hasten diren urmael batera iritsiko gara. Ondoren, bidea eskuinetara utzi eta aurrean lotura bat hasten da, Puron ibaiarekiko paraleloa dena, eta hortik La Sierra bidera iritsiko gara, Barreron mendatean. Ezkerrera joan eta Coronas mendatera jaisten garen heinean, paisaia ikusgarria bihurtzen da; Vallegrullgo kareharrizko hormak (ezkerrean), Recuencotik Arrayuelasera doazenak (eskuinean) eta Lahoz eta Lalastra herriak ikusten diren haran zabala.

[es]
Senda que conduce de Lahoz al portillo Barrerón, en el Parque Natural de Valderejo.
Desde Lalastra hay que aproximarse a Lahoz, desde donde parte la senda. Dejando el pueblo a la izquierda, se atraviesa primero una barrera metálica, y unos metros más adelante se cruza el río Purón. A ambos lados del camino crece una vegetación muy exuberante. Enseguida se llega a una balsa donde crecen los carrizos. Poco después dejamos una pista a la derecha, de frente parte la conexión que paralela al río Purón permite alcanzar la senda La Sierra en el portillo Barrerón. Tomamos a la izquierda y mientras ascendemos hasta el portillo Coronas el panorama que aparece es impresionante; los paredones calizos de Vallegrull (a la izquierda), los de Recuenco a Arrayuelas (a la derecha) y el amplio valle donde distinguimos los pueblos de Lahoz y Lalastra.