Photo ofUzuncaburç Kültür Yolu 4. Etap CAMBAZLI KİLİSE ETABI Cambazlı - Kızılisalı / SİLİFKE Photo ofUzuncaburç Kültür Yolu 4. Etap CAMBAZLI KİLİSE ETABI Cambazlı - Kızılisalı / SİLİFKE Photo ofUzuncaburç Kültür Yolu 4. Etap CAMBAZLI KİLİSE ETABI Cambazlı - Kızılisalı / SİLİFKE

June 28, 2023
June 2023

near Cambazlı, Mersin (Türkiye)

UZUNCABURÇ KÜLTÜR YOLU 4. Etap CAMBAZLI KİLİSE ETABI

05:30 da başladı 14:45 bitti

Güneş 05:28 doğdu
Güneş 20:06 battı

Uzuncaburç Antik Kenti’nin 300 m kuzeydoğusunda yer alan Helenistik Kule, bölgedeki en yüksek kalıntı olması ve geçmişi ile ilgili önemli bir yere sahiptir. Helenistik Dönem’de Diocaesareia (Tanrı-İmparator Kenti) adını taşıyan Uzuncaburç, Türkler tarafından Helenistik Kule’nin yüksekliği nedeniyle Uzuncaburç adını almıştır. Yakınındaki kente adını veren kule şehrin sembolü haline gelmiştir. 23 m yüksekliğe sahip olan ve beş kattan oluşan kulenin her katı kendi içinde bölümlere ayrılmış, yöneticilerin yaşadığı bir mekân olduğu kadar tehlike anında halkın sığındığı ve şehir hazinesinin korunduğu güvenli bir yer olarak da kullanılmıştı. Kulenin kapısı üzerindeki kitabeden MÖ. III. yüzyılın 2. Yarısında Tarkyares tarafından yaptırılmış olduğu anlaşılmaktadır.

CAMBAZLI KİLİSESİ
Adam kayalardan sonra Hüseyinler köyünden geçilip Cambazlı Köyüne varılır. Cambazlı' nın Helenistik, Roma ve Bizans dönemlerinde önemli bir yerleşim merkezi olduğu Uzuncaburç ve Ura ile Kızkalesi'ne döşeme antik bir yolla bağlantılı olmasından ve günümüze kadar gelebilmiş zengin kalıntılarından anlaşılmaktadır. Burada, kaya mezarlarının yanı sıra birer küçük mabedi andıran anıt mezarlar, lahitler, sarnıç ve özellikle köyün girişinde bulunan kilise görülmeye değer tarihi kalıntılardır. Cambazlı kilisesi, benzerleri arasında orijinal özelliklerini korumuş en iyi durumdaki örneklerden biridir. Kuzey cephesi tamamen kapalı olan yapının içindeki iki sütun dizisinden sağdaki Korint başlıklı bütün sütunlarla bunların üstünde sıralanan galeri sütunları ayaktadır. V. yy ait 20m X 13m ölçülerindeki kilisenin apsisi ve tüm duvarları sağlamdır.

OLBA ANTİK KENTİ
Mersin'in en önemli ve en iyi korunmuş tarihi kalıntıları Silifke 30 km kuzeyindeki Uzuncaburç beldesindedir. Helenistik çağda merkezi Uzuncaburç'un 4 km doğusundaki (ura) Olba Krallığının ibadet yeri olan bugünkü Uzuncaburç yerleşim yeri, Roma döneminde, İ.S. 72 yılında imparator Vespasianus zamanında Olba'dan ayrılarak Dioacaesarea (Tanrı-İmparator Kenti) adıyla özerk, kendi adına para basabilen yeni bir site durumuna getirilmiştir.
Diocaesarea'daki Zeus Tapınağı, burç ve piramit çatılı anıtmezar Selefkoslar, yani Helenistik; sütunlu cadde, tiyatro, tören kapısı, çeşme, şans tapınağı ve zafer kapısı Roma döneminden kalma yapılardır. V. yy’de Hristiyanlığın yörede gelişmesi ile Zeus Tapınağı kiliseye dönüştürülmüş, ayrıca yeni kiliseler de yapılmıştır. Bizans döneminin ardından Anadolu Türkleri buraya şehrin sembolü olan yüksek burcun ismini vererek "Uzuncaburç" demişlerdir.

PictographInformation point Altitude 3,051 ft
Photo ofUzuncaburc Kültür Yolu 4. Etap CAMBAZLI KİLİSE ETABI Photo ofUzuncaburc Kültür Yolu 4. Etap CAMBAZLI KİLİSE ETABI Photo ofUzuncaburc Kültür Yolu 4. Etap CAMBAZLI KİLİSE ETABI

Uzuncaburc Kültür Yolu 4. Etap CAMBAZLI KİLİSE ETABI

Uzuncaburc Kültür Yolu 4. Etap CAMBAZLI KİLİSE ETABI Başlangıç

PictographRuins Altitude 3,045 ft

Canbazlı Kilisesi

Geç Hellenistik, Roma ve Bizans Dönemleri’ne ait kalıntılar yer almaktadır. Roma Dönemi mezar anıtları ve Erken Bizans Dönemi’ne ait kilise görülmeye değerdir. Bu kilise bölgedeki örtü seviyesine kadar en iyi durumda kalabilmiş tek kilisedir. Üç neflidir ve kilisenin neflerini ayıran sütunlardan kuzey tarafındakiler yıkılmış olmakla beraber hala yapının içinde durmaktadır. Bazı sütun başlıkları devşirmedir. Oldukça iyi bir taş işçiliğine sahip olan kilisenin temenos duvarları da halen ayaktadır. Avlusunda da bir sarnıç vardır. Ören yeri içerisinde anıt mezarların yanı sıra çok sayıda kaya mezarı (kabartmalı ve yazıtlı) değişik yönlere dağılmış durumdadır. İki parça halinde birbirine paralel ilerleyen sur duvarları da görülebilmektedir. Kaynak: Mersin İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü arşivi.

PictographRuins Altitude 3,051 ft

Sarnıç ve Antik Kalıntılar

PictographInformation point Altitude 2,684 ft

PictographRuins Altitude 2,664 ft
Photo ofAntik Kalıntı Çiftlik Evi ve Sarnıç Photo ofAntik Kalıntı Çiftlik Evi ve Sarnıç Photo ofAntik Kalıntı Çiftlik Evi ve Sarnıç

Antik Kalıntı Çiftlik Evi ve Sarnıç

Harabe

Kavşak

Sola mancınık kaleye

Kale Patikası zor farketiliyor, sonradan buldum işaret yok. Kaleye Gitmek için dönüş yolu kaydım kullanılabilir

İlerde Mancınık kale Aşağıda zor bulunan yarı çalılık kaplı patikası var Kaleye Gitmek için dönüş yolu kaydım uygun

PictographInformation point Altitude 1,969 ft

Sarnıç ve kalıntılar

Ara nokta

PictographInformation point Altitude 1,804 ft
Photo ofKIZILİSALI 4 Etap Cambazlı Kilise etabı sonu Photo ofKIZILİSALI 4 Etap Cambazlı Kilise etabı sonu Photo ofKIZILİSALI 4 Etap Cambazlı Kilise etabı sonu