Uzuncaburç Kültür Rotası 6. Etap TARK YARES ETABI Uzuncaburç - Ovacık / SİLİFKE

Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 6. Etap TARK YARES ETABI Uzuncaburç - Ovacık / SİLİFKE Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 6. Etap TARK YARES ETABI Uzuncaburç - Ovacık / SİLİFKE Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 6. Etap TARK YARES ETABI Uzuncaburç - Ovacık / SİLİFKE

July 10, 2023
July 2023

near Uzuncaburç, Mersin (Türkiye)

Uzuncaburç Kültür Rotası 6. Etap TARK YARES

19:00 bitti
6. ve 7. Etaplar toplam 40,84 km
Güneş 05:33 doğdu 20:00 battı

Uzuncaburç Antik Kenti’nin 300 m kuzeydoğusunda yer alan Helenistik Kule, bölgedeki en yüksek kalıntı olması ve geçmişi ile ilgili önemli bir yere sahiptir. Helenistik Dönem’de Diocaesareia (Tanrı-İmparator Kenti) adını taşıyan Uzuncaburç, Türkler tarafından Helenistik Kule’nin yüksekliği nedeniyle Uzuncaburç adını almıştır. Yakınındaki kente adını veren kule şehrin sembolü haline gelmiştir. 23 m yüksekliğe sahip olan ve beş kattan oluşan kulenin her katı kendi içinde bölümlere ayrılmış, yöneticilerin yaşadığı bir mekân olduğu kadar tehlike anında halkın sığındığı ve şehir hazinesinin korunduğu güvenli bir yer olarak da kullanılmıştı. Kulenin kapısı üzerindeki kitabeden MÖ. III. yüzyılın 2. Yarısında Tarkyares tarafından yaptırılmış olduğu anlaşılmaktadır.

OLBA ANTİK KENTİ
Mersin'in en önemli ve en iyi korunmuş tarihi kalıntıları Silifke 30 km kuzeyindeki Uzuncaburç beldesindedir. Helenistik çağda merkezi Uzuncaburç'un 4 km doğusundaki (ura) Olba Krallığının ibadet yeri olan bugünkü Uzuncaburç yerleşim yeri, Roma döneminde, İ.S. 72 yılında imparator Vespasianus zamanında Olba'dan ayrılarak Dioacaesarea (Tanrı-İmparator Kenti) adıyla özerk, kendi adına para basabilen yeni bir site durumuna getirilmiştir.
Diocaesarea'daki Zeus Tapınağı, burç ve piramit çatılı anıtmezar Selefkoslar, yani Helenistik; sütunlu cadde, tiyatro, tören kapısı, çeşme, şans tapınağı ve zafer kapısı Roma döneminden kalma yapılardır. V. yy’de Hristiyanlığın yörede gelişmesi ile Zeus Tapınağı kiliseye dönüştürülmüş, ayrıca yeni kiliseler de yapılmıştır. Bizans döneminin ardından Anadolu Türkleri buraya şehrin sembolü olan yüksek burcun ismini vererek "Uzuncaburç" demişlerdir.

PictographInformation point Altitude 3,944 ft
Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 6. Etap TARK YARES ETABI Başlangıcı Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 6. Etap TARK YARES ETABI Başlangıcı Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 6. Etap TARK YARES ETABI Başlangıcı

Uzuncaburç Kültür Rotası 6. Etap TARK YARES ETABI Başlangıcı

Harabe

PictographInformation point Altitude 3,855 ft

PictographMonument Altitude 3,901 ft
Photo ofMusolleum Diocaesarea (TANRI iMPARATOR şehri) Photo ofMusolleum Diocaesarea (TANRI iMPARATOR şehri) Photo ofMusolleum Diocaesarea (TANRI iMPARATOR şehri)

Musolleum Diocaesarea (TANRI iMPARATOR şehri)

Anıt mezar ( yerel halk adı ‘’Zıpsekiz’’ )

PictographMonument Altitude 3,901 ft

Anıt Mezar (Zıpsekiz)

Kuleye yerel halk ZIPSEKİZ adını vermiş

PictographInformation point Altitude 3,543 ft

Roma Yolu

PictographInformation point Altitude 3,514 ft

PictographInformation point Altitude 3,468 ft

MİL TAŞI

Ara nokta

PictographInformation point Altitude 3,383 ft
Photo ofRoma Yolu dere yatağının sağ üstünden gidiyor ancak sol patika işaretlenmiş Photo ofRoma Yolu dere yatağının sağ üstünden gidiyor ancak sol patika işaretlenmiş Photo ofRoma Yolu dere yatağının sağ üstünden gidiyor ancak sol patika işaretlenmiş

Roma Yolu dere yatağının sağ üstünden gidiyor ancak sol patika işaretlenmiş

Roma yolundan sağa ayrılış

Photo ofBundan sonraki Diğer işareti bulmak ve ilerlemek zor oldu Photo ofBundan sonraki Diğer işareti bulmak ve ilerlemek zor oldu

Bundan sonraki Diğer işareti bulmak ve ilerlemek zor oldu

Roma yolundan ayrıldıktan sonra aşağı çalıların içine işaret koyulmuş Sonrakini bulmak zor oldu Ön çalışma kaydıma güvenerek ilerledim Doğrudan Dere yatağına inmeli

PictographInformation point Altitude 3,294 ft
Photo ofSağa sola dön veya girilmez işaretleri hiç yok. Tecrübenizle yürüyorsunuz Photo ofSağa sola dön veya girilmez işaretleri hiç yok. Tecrübenizle yürüyorsunuz

Sağa sola dön veya girilmez işaretleri hiç yok. Tecrübenizle yürüyorsunuz

PictographInformation point Altitude 3,179 ft

KIRAĞIBUCAĞI

Alt paralel toprak yola geçmek daha iyi olur

PictographInformation point Altitude 2,940 ft
Photo ofBozkoyak Mahallesi MUSTAFA KUNDAKÇI Beyle sohbet Photo ofBozkoyak Mahallesi MUSTAFA KUNDAKÇI Beyle sohbet Photo ofBozkoyak Mahallesi MUSTAFA KUNDAKÇI Beyle sohbet