Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 5. Etap CENNET CENENNEM ETABI Kızılisalı - Narlıkuyu / SİLİFKE Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 5. Etap CENNET CENENNEM ETABI Kızılisalı - Narlıkuyu / SİLİFKE Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 5. Etap CENNET CENENNEM ETABI Kızılisalı - Narlıkuyu / SİLİFKE

June 28, 2023
June 2023

near Kızılisalı, Mersin (Türkiye)

Uzuncaburç Kültür Rotası 5. Etap CENNET CENENNEM ETABI Kızılisalı - Narlıkuyu

05:30 da başladı 14:45 bitti

Güneş 05:28 doğdu
Güneş 20:06 battı

Uzuncaburç Antik Kenti’nin 300 m kuzeydoğusunda yer alan Helenistik Kule, bölgedeki en yüksek kalıntı olması ve geçmişi ile ilgili önemli bir yere sahiptir. Helenistik Dönem’de Diocaesareia (Tanrı-İmparator Kenti) adını taşıyan Uzuncaburç, Türkler tarafından Helenistik Kule’nin yüksekliği nedeniyle Uzuncaburç adını almıştır. Yakınındaki kente adını veren kule şehrin sembolü haline gelmiştir. 23 m yüksekliğe sahip olan ve beş kattan oluşan kulenin her katı kendi içinde bölümlere ayrılmış, yöneticilerin yaşadığı bir mekân olduğu kadar tehlike anında halkın sığındığı ve şehir hazinesinin korunduğu güvenli bir yer olarak da kullanılmıştı. Kulenin kapısı üzerindeki kitabeden MÖ. III. yüzyılın 2. Yarısında Tarkyares tarafından yaptırılmış olduğu anlaşılmaktadır.

CENNET CEHENNEM OBRUĞU
Bir yeraltı deresinin kimyasal erozyonla tavanın çökmesi sonucu meydana gelmiş büyük bir çukurdur. Elips biçimdeki ağız kısmı çapları 250m ve 110m olup derinliği 70 metredir. Çökük tabanın güney ucunda 200m uzunluğunda ve en derin noktası 135m olan büyük bir mağara girişi ve bu mağaranın ağzında küçük bir kilise vardır. Kilisenin giriş kapısı üzerindeki dört satırlık kitabede, bu kilisenin V.yy'da Paulus adında dindar bir kişi tarafından Meryem Ana'ya ithafen yaptırılmış olduğu yazılmaktadır. Cennet çöküğünün içine her biri oldukça geniş 452 basamaklı taş bir merdivenle inilir. Kiliseye 300. basamakta varılır. Kiliseden sonra mağaranın bitim noktasında mitolojik bir yeraltı deresinin sesi duyulur.

OLBA ANTİK KENTİ
Mersin'in en önemli ve en iyi korunmuş tarihi kalıntıları Silifke 30 km kuzeyindeki Uzuncaburç beldesindedir. Helenistik çağda merkezi Uzuncaburç'un 4 km doğusundaki (ura) Olba Krallığının ibadet yeri olan bugünkü Uzuncaburç yerleşim yeri, Roma döneminde, İ.S. 72 yılında imparator Vespasianus zamanında Olba'dan ayrılarak Dioacaesarea (Tanrı-İmparator Kenti) adıyla özerk, kendi adına para basabilen yeni bir site durumuna getirilmiştir.
Diocaesarea'daki Zeus Tapınağı, burç ve piramit çatılı anıtmezar Selefkoslar, yani Helenistik; sütunlu cadde, tiyatro, tören kapısı, çeşme, şans tapınağı ve zafer kapısı Roma döneminden kalma yapılardır. V. yy’de Hristiyanlığın yörede gelişmesi ile Zeus Tapınağı kiliseye dönüştürülmüş, ayrıca yeni kiliseler de yapılmıştır. Bizans döneminin ardından Anadolu Türkleri buraya şehrin sembolü olan yüksek burcun ismini vererek "Uzuncaburç" demişlerdir.

PictographInformation point Altitude 1,804 ft
Photo ofKIZILİSALI 5. Etap CENNET CEHENNEM ETABI BAŞLANGICI Photo ofKIZILİSALI 5. Etap CENNET CEHENNEM ETABI BAŞLANGICI Photo ofKIZILİSALI 5. Etap CENNET CEHENNEM ETABI BAŞLANGICI

KIZILİSALI 5. Etap CENNET CEHENNEM ETABI BAŞLANGICI

KIZILİSALI 5. Etap CENNET CEHENNEM ETABI BAŞLANGICI Hüseyin Okur ile

PictographProvisioning Altitude 1,824 ft

Market 30 dk mola

PictographInformation point Altitude 1,824 ft

Sarnıç ve harabeler

Sarnıç

PictographDoor Altitude 1,440 ft
Photo ofKapı zincirli yandaki tel çitin üstünden geçip devam ettim. Photo ofKapı zincirli yandaki tel çitin üstünden geçip devam ettim. Photo ofKapı zincirli yandaki tel çitin üstünden geçip devam ettim.

Kapı zincirli yandaki tel çitin üstünden geçip devam ettim.

Tel çitin üstünden geçtim

PictographProvisioning Altitude 984 ft

Hasanaliler Market

Bilgi noktası

Astım mağarası kapalı (Tadilat)

Astım mağarası kapalı (Tadilat) Mağaraya giriş tesisin içindedi. Tesiste, mağara da kapalı.

Photo of5. etap, CENNET CEHENNEM ETABI sonu Photo of5. etap, CENNET CEHENNEM ETABI sonu Photo of5. etap, CENNET CEHENNEM ETABI sonu