Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 3. Etap KIZILGEÇİT ETABI Seydili - Kızılgeçit / SİLİFKE Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 3. Etap KIZILGEÇİT ETABI Seydili - Kızılgeçit / SİLİFKE Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 3. Etap KIZILGEÇİT ETABI Seydili - Kızılgeçit / SİLİFKE

June 27, 2023
June 2023

•   5 4 Reviews

near Seyidili, Mersin (Türkiye)

Uzuncaburç kültür rotası 3. Etap KIZILGEÇİT Etabı

SEYDİLİ
Ören
Şahmurlu
Roma yolu
Limonlu Çayı
Kızılgeçit vadisi
KIZILGEÇİT

Şahmurlu'dan sonraki etap çok güzel. Antik Roma yolu ile vadi içinden ilerliyorsunuz.
Dar bir patika ile uçurumun yanından geçip kanyon tabanına ulaşıyorsunuz.
Lamas çayına ulaşıp suya girmek yorgunluğu alıyor.
Kızılgeçit'te restoranlar var.

1. - 2. - 3. Etaplar toplam 39km
05:10 da başladı 19:30 bitti

Güneş 05:28 doğdu
Güneş 20:06 battı

Lamos Kanyonu; kendi içerisinde bölümlere ayrılır. Kıyıda Limonlu kasabasında bulunan vadi girişinden Yeniyurt’a kadar ‘Kayacı Vadisi’, Yeniyurt ve Kızılgeçit yerleşimleri arası ‘Kızılgeçit Vadisi’; Kızılgeçit’ten Sarıaydın’a kadarki bölümü ise ‘Aksıfat vadisi’ olarak isimlendirilir.

Uzuncaburç Antik Kenti’nin 300 m kuzeydoğusunda yer alan Helenistik Kule, bölgedeki en yüksek kalıntı olması ve geçmişi ile ilgili önemli bir yere sahiptir.
Helenistik Dönem’de Diocaesareia (Tanrı-İmparator Kenti) adını taşıyan Uzuncaburç, Türkler tarafından Helenistik Kule’nin yüksekliği nedeniyle Uzuncaburç adını almıştır. Yakınındaki kente adını veren kule şehrin sembolü haline gelmiştir.
23 m yüksekliğe sahip olan ve beş kattan oluşan kulenin her katı kendi içinde bölümlere ayrılmış, yöneticilerin yaşadığı bir mekân olduğu kadar tehlike anında halkın sığındığı ve şehir hazinesinin korunduğu güvenli bir yer olarak da kullanılmıştı.
Kulenin kapısı üzerindeki kitabeden MÖ. III. yüzyılın 2. Yarısında Tarkyares tarafından yaptırılmış olduğu anlaşılmaktadır.

OLBA ANTİK KENTİ
Mersin'in en önemli ve en iyi korunmuş tarihi kalıntıları Silifke 30 km kuzeyindeki Uzuncaburç beldesindedir. Helenistik çağda merkezi Uzuncaburç'un 4 km doğusundaki (ura) Olba Krallığının ibadet yeri olan bugünkü Uzuncaburç yerleşim yeri, Roma döneminde, İ.S. 72 yılında imparator Vespasianus zamanında Olba'dan ayrılarak Dioacaesarea (Tanrı-İmparator Kenti) adıyla özerk, kendi adına para basabilen yeni bir site durumuna getirilmiştir.
Diocaesarea'daki Zeus Tapınağı, burç ve piramit çatılı anıtmezar Selefkoslar, yani Helenistik; sütunlu cadde, tiyatro, tören kapısı, çeşme, şans tapınağı ve zafer kapısı Roma döneminden kalma yapılardır. V. yy’de Hristiyanlığın yörede gelişmesi ile Zeus Tapınağı kiliseye dönüştürülmüş, ayrıca yeni kiliseler de yapılmıştır. Bizans döneminin ardından Anadolu Türkleri buraya şehrin sembolü olan yüksek burcun ismini vererek "Uzuncaburç" demişlerdir.

PictographInformation point Altitude 3,858 ft
Photo ofUzuncaburc kültür rotası 3.Etap KIZILGEÇİT ETABI Photo ofUzuncaburc kültür rotası 3.Etap KIZILGEÇİT ETABI Photo ofUzuncaburc kültür rotası 3.Etap KIZILGEÇİT ETABI

Uzuncaburc kültür rotası 3.Etap KIZILGEÇİT ETABI

SEYDİLER KÖYÜ Uzuncaburc kültür rotası 3.Etap KIZILGEÇİT ETABI Başlangıcı

PictographInformation point Altitude 3,963 ft

Vahap Abi den Kiraz ikramı

PictographInformation point Altitude 3,907 ft

Photo of100 mt önce sağa yukarı dönmeliydim. Kestirmeden yukarı çıkıp kilit taş döşeli yoluma ulaştım Photo of100 mt önce sağa yukarı dönmeliydim. Kestirmeden yukarı çıkıp kilit taş döşeli yoluma ulaştım Photo of100 mt önce sağa yukarı dönmeliydim. Kestirmeden yukarı çıkıp kilit taş döşeli yoluma ulaştım

Sağa dön dikkat

100 mt sonra aynı yola çıkıyormuş

16:40

PictographInformation point Altitude 3,609 ft

ŞAHMURLU KÖYÜ

Adnan Baş bey ile diktiği 40 yıllık çınarın gölgesinde sohbet ettik, dinlendik.

yolu bulmak zor gibi

Evin yanından tel çit boyu ilerle

PictographInformation point Altitude 3,573 ft

PictographInformation point Altitude 3,553 ft
Photo ofişaret çalıların içine soktu, çalıların içindeki patikadan ilerlemeyin, sağa dön-kapalı yol gibi işaretler kullanılmamış. Photo ofişaret çalıların içine soktu, çalıların içindeki patikadan ilerlemeyin, sağa dön-kapalı yol gibi işaretler kullanılmamış.

İşaret çalıların içine soktu, çalıların içindeki patikadan ilerlemeyin yukarı farklı yere götürür. sağa dön kapalı yol gibi işaretler kullanılmamış. Yol işareti sağ altta. Bulmak için biraz aramak zorunda kaldım. Ön çalışma yapıp rotayı wikilock’a yüklediğim için durumu çabuk farkettim.

PictographInformation point Altitude 3,547 ft

PictographRuins Altitude 3,517 ft

Antik döşeme yol

PictographCave Altitude 3,491 ft

Mağara

PictographBridge Altitude 3,451 ft
Photo ofDere yatağında karşıya geçiş köprüsü Photo ofDere yatağında karşıya geçiş köprüsü Photo ofDere yatağında karşıya geçiş köprüsü

Dere yatağında karşıya geçiş köprüsü

Akan su taşların arasındaki boşluktan geçiyor.

Photo ofSağa dön, Kızılgeçit Kanyonuna giriş, Limonlu çayına (Lamas çayı) Photo ofSağa dön, Kızılgeçit Kanyonuna giriş, Limonlu çayına (Lamas çayı) Photo ofSağa dön, Kızılgeçit Kanyonuna giriş, Limonlu çayına (Lamas çayı)

Sağa dön, Kızılgeçit Kanyonuna giriş, Limonlu çayına (Lamas çayı)

Sola girilmez işareti olmalı. Sol Uçuruma gidiyor. Sağa dön işareti olmalı

PictographRisk Altitude 3,274 ft
Photo ofDİKKATLi geçiş, 1-2 metre uzunluğunda dar patika, sol uçurum. Photo ofDİKKATLi geçiş, 1-2 metre uzunluğunda dar patika, sol uçurum. Photo ofDİKKATLi geçiş, 1-2 metre uzunluğunda dar patika, sol uçurum.

DİKKATLi geçiş, 1-2 metre uzunluğunda dar patika, sol uçurum.

PictographCave Altitude 3,215 ft

Mağaralar

PictographInformation point Altitude 3,189 ft
Photo ofKızılgeçit Vadisi / Kayacı vadisi lamas çayı Photo ofKızılgeçit Vadisi / Kayacı vadisi lamas çayı Photo ofKızılgeçit Vadisi / Kayacı vadisi lamas çayı

Kızılgeçit Vadisi / Kayacı vadisi lamas çayı

PictographInformation point Altitude 3,281 ft

Kızılgeçit Köyü

PictographBridge Altitude 3,225 ft
Photo ofUzuncaburc kültür rotası 3. Etap KIZILGEÇİT Etabı sonu Photo ofUzuncaburc kültür rotası 3. Etap KIZILGEÇİT Etabı sonu Photo ofUzuncaburc kültür rotası 3. Etap KIZILGEÇİT Etabı sonu