Uzuncaburç Kültür Rotası 1.etap OLBA ETABI Uzuncaburç - Cambazlı / SİLİFKE

Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 1.etap OLBA ETABI Uzuncaburç - Cambazlı / SİLİFKE Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 1.etap OLBA ETABI Uzuncaburç - Cambazlı / SİLİFKE Photo ofUzuncaburç Kültür Rotası 1.etap OLBA ETABI Uzuncaburç - Cambazlı / SİLİFKE

June 27, 2023
June 2023

near Uzuncaburç, Mersin (Türkiye)

Uzuncaburç Kültür Rotası 1.etap OLBA Etabı

UZUNCABURÇ
Roma Yolu
Karyağdı Deresi ve Kanyonu
CAMBAZLI

Bu rota yürüdüğüm Uzuncaburç Kültür rotaları içinde keyif aldıklarımdan biri oldu.
Roma yolu, Olba antik kenti ve Su kemeri bölümleri görülmeye değerdi. Ancak en keyifli kısmı Karyağdı vadisi boyunca yürümekti.

Bu vadide tek domuzla ve sayısı 3-4 tane olan yöre halkının deyişiyle geyikle karşılaştım.
Sonradan öğrendiğime göre yaban hayatı geliştirmek için Orman Genel Müdürlüğü Kanyona bırakmış.

Cambazlı'da bakkaldan ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz.

1. - 2. - 3. Etaplar toplam 39km
05:10 da başladı 19:30 bitti

Güneş 05:28 doğdu
Güneş 20:06 battı

Uzuncaburç Antik Kenti’nin 300 m kuzeydoğusunda yer alan Helenistik Kule, bölgedeki en yüksek kalıntı olması ve geçmişi ile ilgili önemli bir yere sahiptir.
Helenistik Dönem’de Diocaesareia (Tanrı-İmparator Kenti) adını taşıyan Uzuncaburç, Türkler tarafından Helenistik Kule’nin yüksekliği nedeniyle Uzuncaburç adını almıştır. Yakınındaki kente adını veren kule şehrin sembolü haline gelmiştir.
23 m yüksekliğe sahip olan ve beş kattan oluşan kulenin her katı kendi içinde bölümlere ayrılmış, yöneticilerin yaşadığı bir mekân olduğu kadar tehlike anında halkın sığındığı ve şehir hazinesinin korunduğu güvenli bir yer olarak da kullanılmıştı.
Kulenin kapısı üzerindeki kitabeden MÖ. III. yüzyılın 2. Yarısında Tarkyares tarafından yaptırılmış olduğu anlaşılmaktadır.

OLBA ANTİK KENTİ
Mersin'in en önemli ve en iyi korunmuş tarihi kalıntıları Silifke 30 km kuzeyindeki Uzuncaburç beldesindedir. Helenistik çağda merkezi Uzuncaburç'un 4 km doğusundaki (ura) Olba Krallığının ibadet yeri olan bugünkü Uzuncaburç yerleşim yeri, Roma döneminde, İ.S. 72 yılında imparator Vespasianus zamanında Olba'dan ayrılarak Dioacaesarea (Tanrı-İmparator Kenti) adıyla özerk, kendi adına para basabilen yeni bir site durumuna getirilmiştir.
Diocaesarea'daki Zeus Tapınağı, burç ve piramit çatılı anıtmezar Selefkoslar, yani Helenistik; sütunlu cadde, tiyatro, tören kapısı, çeşme, şans tapınağı ve zafer kapısı Roma döneminden kalma yapılardır. V. yy’de Hristiyanlığın yörede gelişmesi ile Zeus Tapınağı kiliseye dönüştürülmüş, ayrıca yeni kiliseler de yapılmıştır. Bizans döneminin ardından Anadolu Türkleri buraya şehrin sembolü olan yüksek burcun ismini vererek "Uzuncaburç" demişlerdir.

PictographInformation point Altitude 3,940 ft
Photo ofUzuncaburc kültür rotası 1.etap OLBA Photo ofUzuncaburc kültür rotası 1.etap OLBA Photo ofUzuncaburc kültür rotası 1.etap OLBA

Uzuncaburc kültür rotası 1.etap OLBA

PictographInformation point Altitude 2,897 ft

Harabe ve kaya oyukları

Sola kanyondan çıkış

Photo ofSağa dönüş, ağıl ve antik kalıntılar Photo ofSağa dönüş, ağıl ve antik kalıntılar Photo ofSağa dönüş, ağıl ve antik kalıntılar

Sağa dönüş, ağıl ve antik kalıntılar

PictographRuins Altitude 2,881 ft

Bi dur artık💕👏👏

• Photo of Mustafa Karakaş
    Mustafa Karakaş Jun 28, 2023

Her zamanki gibi güzel olmuş 👍

• Photo of leventakcal
    leventakcal Aug 4, 2023

Tebrikler

• Kemal KAYMAZ Nov 6, 2023

Merhabalar. Bu rotayı gidiş dönüş bisiklet ile yapabilir miyiz çok zor olur mu ve yol müsait mi?

• Photo of semih çalışkan
    semih çalışkan Nov 6, 2023

Merhaba Kemal Bey. Uzuncaburç - Olba arası mümkün, ancak Roma yolu bölümünde bisikleti sizin taşımanız gereken keskin/sivri taşlı alanlar var. Olba Antik kentinden sonraki Karyağdı deresi boyunca mümkün değil. Dere yatağı, çalılık alanlar yüksek eğim, yer yer keskin sivri ve oynak taşlık zemin müsade etmez diye düşünüyorum. Gezi boyunca çektiğim yol yapısını gösteren fotolar durumu anlatıyor bence. İyi günler.

• Kemal KAYMAZ Nov 6, 2023

Çok teşekkür ederim. Elinize ayağınıza sağlık