Uževica - Bukovik - Skakavac

May 15, 2022
May 2022

near Vića, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

asfaltiranje puta do Dragana je vrhunski potez. Sad kad se može i običnim autima do ulaza u park prirode Skakavac, daje se mogućnost za dosta bolje rute. Prije se 4km hodanja uzbrdo i uz otvorenu cestu gubilo od kombi okretaljke pa dok čovjek dođe do rampe već je crknut i opaljen Suncem.
Zato odlučismo iskorisititi ponuđeno i napraviti jednu kružnu turu do Bukovika pa tek onda se vratiti na vodopad Skakavac. Našao sam neki track za pratiti koji je kasnije pokazao neke svoje mane (a da nisu bile opisane na njemu), pa smo na par mjesta malo brljali, ali ništa strašno.
Tura je uspješno odrađena, iako sam imao nesreću sa mobitelom na kojem mi je skinut wikiloc pa pošto mi je nastradalo staklo kamere slike su negdje od poslije 7 vrela bile brljave, pa sam ih morao slikati dalje i sinovim mobitelom i sad na kompjuteru prebacivati i spajati u određene tačke... valjda riješim taj problem do iduće ture :)

Start rute

idemo s parkinga odmah desno kod tabli

krećemo...

glavnina uspona na ovoj ruti se savladava odmah na startu

Intersection

kod 7 vrela, desno je za Čardaklije, to ćemo ovaj put ipak preskočiti jer smo planirali osvojiti vrh Bukovika pa da nam ne bude previše uspona u jednoj turi

Intersection

ovdje smo malo švrljali. Track koji sam pratio je išao lijevo, međutim brzo smo vidjeli da od toga nema hajra, pa smo se vratili i onda između dva puta sa slika dole odlučili smo se za srednji, livadom, a ne desni razrovanom cestom. Brzo smo uvidjeli da se ipak trebamo držati desne strane pa smo se kroz šumicu probili na tu cestu

kad smo se vratili na pu s tracka, s lijeve strane se počeo nazirati vrh Bukovika

Panorama

sa ovog mjesta je def najljepši pogled na grad i okolne planine u ovoj turi. mala napomena - odavde je moj track vodio pravo uzbrdo prema vrhu, međutim mi tu udarismo na neku ogradu, pa smo je mimoilazili i opet nabrali malo neplaniranim metara viška.

Vrh Bukovik

vrh koji ne nudi neki spektakularan pogled, prije svega zbog silne telekomunikacijske skalamerije na njemu. Kako rekoh, puno bolji pogled na sarajevsku regiju je malo niže. Nas je malo i vjetar s vrha potjerao, da se ipak pofino oznojeni ne zadržavamo previše. a i dom je blizu...

PictographMountain hut Altitude 4,776 ft

PD Bukovik

standardna loga za odmor mnogih planinara koji dolaze sa Nahoreva, Skakavca, Čavljaka, Crepoljskog... kod Adema

klupa za odmor (jedna od mnogih na ruti)

Fountain

izlazak iz šume na proplanak gdje bude dosta izletnika. I fina prilika da se dopune zalihe vode

PictographWaterfall Altitude 3,719 ft

Skakavac vidikovac

PictographRisk Altitude 3,668 ft

na račvanju staza za vidikova i za podnožje vodopada stoji žičana ograda na putu za podnožje i obavijest da je staza zatvorena radi odrona. Dok smo se slikali na vidikovcu dođoše neki momci iz podnožja i na pitanje kakva je staza kažu " dobra, na jednom mjestu odron kamenja ali može se proći". Ovo sa slika je taj jedan odron... međutim on je haos napravio pa skoro do podnožja, razvalio ograde, stepenice... vrlo oprezno treba prolaziti ko već krene, a opet gledati da se ne zadržava čovjek tu previše... sve djeluje vrlo klimavo

PictographWaterfall Altitude 3,451 ft

Skakavac

bila je i pristojna količina vode, tako da je ugođaj bio potpun

PD Motika desno, mi ćemo lijevo. lijepo objašnjeno skretanje, za razliku od skretanja malo prije gdje je Bukovik lijevo a za Uževicu tabla stoji kao da može i lijevo i desno... ide se desno tu