Uyuzdere Şelalesi, Sarıçalı Dağı Parkuru

Photo ofUyuzdere Şelalesi, Sarıçalı Dağı Parkuru Photo ofUyuzdere Şelalesi, Sarıçalı Dağı Parkuru Photo ofUyuzdere Şelalesi, Sarıçalı Dağı Parkuru

one day 4 hours 31 minutes
December 25, 2015
November 2015

near Karacasu, Ankara (Türkiye)

Parkur ana hatlarıyla Karacasu ve Çulhalar köyleriyle bu iki köy arasında kalan Uyuzdere şelalesi ve Sarıçalı dağından oluşuyor, kendi kombinasyonunuzu oluşturmak tamamen size kalmış. Biz aracımızı Karacasu’da bırakacağımızdan ve havanın erken kararması vs sebeplerle zamanımızın kısıtlı olmasından dolayı şelaleden dönüşlü bir rota planladık. Şelaleye gidiş için de iki alternatif söz konusu, yine tercihe göre vadideki dere boyunca, bol su geçişli yolu kullanabileceğiniz gibi eğer bizim gibi ekipmanınız su geçişlerine uygun değilse orman yolunu izlemek de sizi şelaleye götürecektir.
Şelaleye ulaşıp etrafta küçük bir keşif yaptığımızda ise düşündüğümüz gibi havanın kararmasına kadar anca çadırımızı inşa edecek kadar zamanımız kalmıştı. Her ne kadar dağa tırmanmak planımızda olmasa da ikinci gün sabahın ilk ışıklarında ekibimizin bir kısmıyla şelalenin bulunduğu yamacından biraz zorlu da olsa Sarıçalı’nın zirvesine çıktık ve kuzey doğu yamacından da aşağıya inerek kamp alanımıza doğru yol aldık. Sonrasında ise geldiğimiz yoldan Karacasu köyüne geri dönerek parkurumuzu tamamlamış olduk.