اُوچَکِ رَزَک

November 25, 2022
November 2022

near Maḩalleh-ye Deh-e Bālā, Fars (Iran)

برای دسترسی به این دره زیبا بعد از روستای گلوبراق نرسیده به رزک به سمت منبع آب(نقطه ۱) که در سمت چپ جاده در دهانه دره هست حرکت کنید . مسیر کلا با سنگ نشانه ها علامت گذاری شده . بهترین مسیر برای دسترسی از پشته غربی این دره هست فقط پشته بسیار شیب زیادی دارد ولی بهتر از مسیر دره هست و لیز نیست توجه کنید در بعضی مواقع به کف دره می‌آید و بعضی مواقع باید باز از پشته های سمت غرب دره برای صعود استفاده کنید و در نهایت بعد از پیاده روی ۱۵۰۰متر به دره می‌رسید.این مسیر با شیب بسیار تند و سریع شما رو‌ از کنار اوچک پایین (نقطه ۲)که یک آب نم کم هستدعبور داده و در نهایت به اوچک بالا(نقطه ۳) میرساند غار کوچک بسیار دیدینی با اب بسیار گوارا و درخت های انجیر از شما پذیرایی میکنند و خستگی رو از تن شما پاک میکنند . در سمت شرق غار یک سکو در فاصله بیست متری از غار هست که از آنجا منظره زیبای قله تبر را میتونید مشاهده کنید و از منظره لذت ببرید . دوستان شرکت کننده سعید عبیری .محسن کاظمی. علی نصیریان .مرتضی روحانی استاد رضا صابری . منصور . سعید . علی و مهدی ارسلانپور .توجه مسیر حتما اب داشته باشید شاید آب بالا به دلیل باز بود روی حوض پسند و مورد علاقه نباشه . مسیر مناسب صبح های تابستان حتما با راهنما بروید و از آمادگی جسمانی و تکنیک های کوه پیمایی آشنایی داشته باشید.