Ustrzyki Górne do Dwernika

August 21, 2019
August 2019

near Ustrzyki Górne, Województwo podkarpackie (Rzeczpospolita Polska)

For the English version scroll down.

Trasa zaczyna się w schronisku PTTK w Ustrzykach Górnych. Początek jest jedną z najbardziej uczęszczanych szlaków w Bieszczadach więc w sezonie możecie spodziewać się sporo ludzi. Idziemy bardzo dobrze oznaczonym czerwonym szlakiem na początku lasem, potem na otwartej przestrzeni. Dochodzimy do jednego ze szczytów na połoninie Caryńskiej. Dalszy szczyt wzdłuż tego szlaku jest wyższy, ale my zaczynamy schodzić korzystając z zielonego szlaku do schroniska Politechniki Warszawskiej - Koliby. Tam możemy chwilę odpocząć przed dalszą wspinaczką. Kierujemy się dalej szlakiem zielonym aż do skrzyżowania z niebieskim, po dojściu do skrzyżowania wybieramy kierunek na Dwernik. Ten szlak będzie zdecydowanie mniej uczęszczany niż początek trasy. Musimy się jeszcze kawałek wspiąć na Magurę, skąd zaczynamy już tylko schodzić. Ta część trasy nie jest szczególnie widokowa, ale można odpocząć od ludzi. Szlakiem dochodzimy do drogi asfaltowej skąd bardzo blisko już do granicy Dwernika.

The path starts in PTTK hostel in Ustrzyki Górne. The first part is one of the most commonly taken routes in Bieszczady mountains, so expect a little crowd during the season. You follow well marked trail (and possibly other people taking the same route until the fork on the top of the Połonina Caryńska (one of the summits, to be exact). When reached you take green marked road down to Koliba Hostel. You can enjoy a little break there and continue green marked road. Your are very likely to meet much less people on this road. There is not much to see, but you can just enjoy the nature in silence or you great party. At some point you reach a junction with the blue marked road. You take the new path to Dwernik. You need to climb a little bit more to Magura Stuposiańska and later only down until you reach asfalt road which is close to the village called Dwernik.

PictographMountain hut Altitude 0 ft

PictographReligious site Altitude 1,799 ft

Kościół w Dwerniku

PictographBridge Altitude 1,793 ft

Obok trasy, nie trzeba nim iść. :-)