Uşak Blaundus Antik Kenti Parkurundan 04.05.2024

Photo ofUşak Blaundus Antik Kenti Parkurundan 04.05.2024 Photo ofUşak Blaundus Antik Kenti Parkurundan 04.05.2024 Photo ofUşak Blaundus Antik Kenti Parkurundan 04.05.2024

37 minutes
52 minutes
May 4, 2024
May 2024

near Sülümenli, Uşak (Türkiye)

Uşak Blaundus Antik Kenti Parkurundan
04.05.2024

Blaundus Antik Kenti

Uşak iline 40 kilometre mesafede yer alan Ulubey ilçesi Sülümenli Köyü yakınlarında bulunur. Kent, Büyük İskender’in Anadolu Seferinden sonra Makedonya’dan gelen insanlar tarafından inşa edilmiştir. MÖ 334'te Makedonyalılar tarafından kurulan antik kent Lidya bölgesinde Frigya sınırına yakın bir bölgededir. Bergama Krallığı döneminde askeri bir şehir olan yerleşim, Roma ve Bizans dönemlerinde de stratejik önemdeki konumunu korumuştur.

Kale, tapınak, tiyatro, stadyum ve kaya mezarları ana yapıları oluşturur. Çifte at, şehri simgeler. Günümüze ulaşan kalıntılar arasında giriş kapısı kemeri, darphane bölümleri, idari binalar, sur duvarlarının bölümleri, mabetler, oturma kısımları olan bir stadyum ve Roma İmparatoru Claudius’un mabedi bulunmaktadır. Tiyatro binası surların dışındadır. Mezarlar şehrin doğusunda ve kuzeyinde olmak üzere kümelenmiştir. Kaya mezarlarının duvarlarında hayvan figürleri vardır. Şehrin dış kısmında ise ayrı bir tapınak daha bulunmaktadır.

Blaundus Antik Kenti 😂 Blaundus, üç tarafını çevreleyen derin bir vadi üzerinde kurulu ve yeri çok etkileyici. Bir kartal yuvası gibi... Uşak’a 40 km. uzakta. Henüz kazılar yeni sanırım; ortaya çıkarılan yapı sayısı çok az...