Urişe köyü-Terazin gölü, Yüksekova, Hakkari, 2021-07-26

Photo ofUrişe köyü-Terazin gölü, Yüksekova, Hakkari, 2021-07-26 Photo ofUrişe köyü-Terazin gölü, Yüksekova, Hakkari, 2021-07-26 Photo ofUrişe köyü-Terazin gölü, Yüksekova, Hakkari, 2021-07-26

July 27, 2021
July 2021

near Dereiçi, Hakkâri (Türkiye)

Bu yürüyüş bir TrekinTurkey Hakkari bölgesi etkinliğinin bir parçası olarak yapıldı. Yerel rehberlerimiz Cilo Dağcılık'tan bölgeye son derece hakim olan Hacı Tansu ve İskender Kahraman. Programlanan yürüyüş aslında Sat buzul gölleri bölgesindeydi ama güvenlik güçlerinin son anda orayı yasaklaması bu değişikliği gerektirdi. Burası da çok güzel bir bölge ve rota muhteşem bir şelale ve bir buzul gölü içeriyor.
Yürüyüş kamp yerimizden, yıllar önce boşaltılmış Urişe köyünün yıkılmış taş evlerinin olduğu yerden sabah 6'da başlıyor. Önce toprak yoldan sonra patikalardan yükselerek şelaleye ulaşıyoruz. Kahvaltı ve isteyenlere soğuk duş molası (bana göre değil, ayaklarımı bile 30 saniye suda tutmak işkence gibi). Şelale yakınında bir su kaynağı var. Bu sürede 700m lik bir çıkış var. Yürüyüş sonrasında geriye dönüp bakınca toprak yol kısmı aracın gidebileceği kadar, 3km civarında kısaltılabilirdi diye düşünüyorum.
Sonrasında bazı arkadaşlarımızı şelalede bırakıp yola devam ediyoruz. Çıkışa devam, buzul gölü 3000m'de ama manzaralar çok güzel. Zorluk çeken iki arkadaşıma yardım amacıyla geride kaldığımdan ben gölün buzul tarafına geçmekten vazgeçip, onların dönüşünü bekliyorum. Buzula kadar uzanan kaydı https://www.wikiloc.com/hiking-trails/urise-koyu-terazin-golu-yuksekova-hakkari-79286887 linkinde görebilirsiniz.
Dönüş yolunda toprak yolu kullanmadan sırttan giden bir rota izliyoruz ve sona doğru dik bir inişle kamp yerine dönüyoruz. Bu dönüş rotası daha keyifli oldu, ama çıkışta burayı kullanmak yorucu olurdu.
Kamp yerinin hemen yanıbaşından çağlayarak akan bir su var ve yakında su kaynağı mevcut.