Üreğil - Çakırlı Doğa Yürüyüşü

May 12, 2024
May 2024

near Üreğil, Bursa ili (Türkiye)

12 Mayıs 2024 tarihinde Yeşil Bursa Dağcılık İhtisas Kulübü olarak Rotasız Rehber Kadir Soyaltın öncülüğünde Şemsi Köse artçılığında ve Sema Kızılaslan organizasyonuyla Üreğil Keramet lokasyonundaydık.
Sabah her zaman olduğu gibi 08:00 de Kent Meydanı Simitasyon da buluşup iki minibüsle çıktık yola, Yol üzerindeki katılımcılarımızı da aldıktan sonra 09:30 da Orhangazi ilçesine bağlı İznik gölünü kuzeyden gören 150 rakımlı Üreğil köyüne ulaştık.
Büyük çınar ağacının altındaki köy kahvesinde oturup sabah çaylarımızı hafif kahvaltı ile katılımcılarımızla yapmaya başlamıştık ki; Bu hafta doğum günü olan organizatörümüz Sena kızılaslan içi,n hazırlanan Doğum günü pastası Ahmet Alrefai kardeşimizin organizasyonuyla masaya geldi..
Kahvaltıya pastada eklenince molamız az daha uzamış oldu ve yürüyüşe başlangıcımız saat 10 buldu.
Birçok doğa yürüyüşünün aksine Üreğil'den direk rampa yukarı başlıyor yürüyüşümüz... Önce köyün son evlerini geçiyoruz sonra dik yokuşta bozuk bir traktör yolundan ilerleyerek Su deposuna ulaşıyoruz.
Yol dik, yeni katılımcı çok olunca ister istemez yürüyüş çok hafif tempoda devam etmek zorunda kalıyor. Ama bu durumdan manzaranındı verdiği coşkuyla pek şikayet eden yok...
Dünün kasvetli bulutlarına eşlik eden yağmur bulutlarının grisi, bugün tatlı bir meltem eşliğinde , terletmeyen ama yağmayan bir havanın dinginliğiyle yol almaya devam ediyoruz.
Yol üzerinde sarı kantoron çiçeklerinin albenisine katır tırnaklarının asude kokusu eklenince sanki daha bir yaşanası hal alıyor yollar ve o yollar bizi yine bir çeşmeye çıkartıyor.
Çeşmedeki su ve ihtiyaç birazda dinlenme molasından sonra iki taraftaki bilinen yol tercih edilmeyip yine şairin ısrarla vurguladığı AZ SEÇİLEN YOL tercih ediliyor ve 38 yol bilmez kişiyle belirgin bir patikadan küçük baş hayvanların ayak izlerinden yükselerek nihayetinde 720 rakımlı Yalova Bursa sınır çizgisinin bulunduğu sırta ulaşıyoruz.
İn çıklarla beraber 500 metreden fazla yükseldiğimiz sırtın Yalova tarafına kalan ve Osmangazi köprüsünü tefeden gören çeşme kenarına konuçlanıyoruz.
Artık hava biraz daha güzel, biraz daha sıcak... 38 Doğasever dostumuz üçerli beşerli gruplar halinde yer sofralarını kuruyor ve sırt çantalarındaki çıkınlarını çıkartıyor....
Körfez manzaralı yemyeşil bir doğada yemek yemeninde coşkusuyla şarkı sohbetler koyulaşıyor ve hatta şarkı söyleyenlerimiz bile çıkıyor aramızdan...
Bir saati aşan bir yemek molasından sonra tekrar sırta çıkıp bu sefer iznik gölü manzaralı grup fotoğrafımızı çekiniyoruz, tabi bu arada münferit resimlerde bol bol çekiliyor.
, Bugünkü hedefimiz keramet köyünü tepeden görerek araç yollarını bypas ederek orman içine girip belli belirsiz patikalardan ilerlemeye devam ediyoruz ama faaliyete gelenlerde ilk kez katılanların sayısı epeyce çok olunca verilen onca molaya rağmen yorgunluklar başlıyor bu ahval içerisinde Çakırlı köyünü tepeden gören Menteş dede türbesinin olduğu tepeye geliyoruz...
Tepeden sert ve dik iniş sonrasında da 5 km bulan keramet yolu bizi bekliyor olsa da ; katılımcıların gözünden okunan yorgunluk alametlerinin büyümemesi adına rotasız rehber bir u dönüşü yaparak dümeni çakırlıya kırıyor ve traktör yolundan parkuru 3 km daha kısaltarak Çakırlıya iniyoruz.
Çakırlı köy kahvesinden hep birlikte yorgunluk çaylarımızı içip ufak tefek meyvelerimizide aldıktan sonra bizi bekleyen minibüslerimize binerek Bursaya dönüyoruz...
Parkur orta dereceli bir yürüyüş parkuru diyebiliriz.
Parkur üzerinde su kaynakları mevcut bu nedenle çok fazla su taşınmasına gerek yok,
Parkur yer yer orman içerisinde yüründüğü için kısa pantolon yada kolsuz tişört giymek yerine uzun şeyler tercih edilmesi daha doğru olur kanısındayım
Parkur üzerinde davulgalar bolca mevcut, sonbaharda yürünürse bu meyvelerden yenilebilinir.
Sonbaharda domuz avı yapılan rotada avcılara kesin dikkat edilmeli, renkli elbiseler giyilip mutlaka sesli yürünmelidir.
Keramet kaplıcası bu sefer tadilatta olduğu için gidemedik ama normalde parkur sonunda kaplıca ya da göl yapılırsa daha güzel olur diye düşünüyorum.